شناسهٔ خبر: 21367961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

100هزارتخته پرچم مذهبی ویژه محرم در خمین تولید و صادر شد

محمد رضا سلیمانی روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشورهای هدف صادراتی پرچم های مذهبی خمین، عراق و سوریه است که با صادر کردن این پرچم ها 20 هزار دلار

صاحب‌خبر - محمد رضا سلیمانی روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشورهای هدف صادراتی پرچم های مذهبی خمین، عراق و سوریه است که با صادر کردن این پرچم ها 20 هزار دلار ارز حاصل شده است.
وی اظهارکرد: سفارش برای تولید پرچم مذهبی ویژه محرم و صفر از کشورهای هدف ادامه دارد و اوج سفارش ها برای اربعین حسینی است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود تولید و صادرات پرچم های ویژه عزاداری سالار شهیدان تا 300 هزار متر مربع افزایش یابد.
سلیمانی ادامه داد: 300 متر مربع پرچم و 200 هزار متر پرچم ریسه ای امسال برای ارسال به سراسر کشور در خمین تولید شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: پرچم های خمین در انواع ملی، شرکتی، مذهبی، سازمانی، تبلیغاتی، خارجی،رنگی و ریسه است.
وی بیان کرد: صنعت پرچم سازی خمین به دلیل استفاده از مواد پلی استر و رنگ ثابت، قدرت رقابت با تولیدکنندگان کشورهای آسیایی و اروپایی رادارد.
سلیمانی گفت: چرخه تولید پرچم در یکی از بزرگترین واحد تولید پرچم کشور در این شهرستان 2 سال گذشته بومی سازی شد و محصولات آن با کیفیت و استاندارد لازم برای رقابت های صادراتی است.
سلیمانی افزود: شهرستان خمین که قطب تولید پرچم ایران است، در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی ایجاد و تکمیل زنجیره تولید از مواد اولیه تا فروش صادراتی را هدفگذاری کرده است.
وی اظهار کرد: 2 واحد تولید پرچم در خمین، تولید محصولی با پارچه ابداعی، کیفیت مرغوب، مقاومت با ماندگاری طولانی را با مواد اولیه داخل کشور به صورت صددرصد بومی تهیه می کند که از ورود مواد اولیه برای این محصول جلوگیری شده است.
وی بیان کرد: درجال حاضر 2 واحد تولید پرچم در خمین فعال است که فعالیت یک واحد در چند ماه اخیر با سرمایه اولیه 10 میلیارد ریال و اشتغالزایی 15 نفر کلید خورد.
سلیمانی اظهار کرد: واحد تولید کننده پرچم دیگر در شهرستان خمین از هفت سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و 80 نیروی شاغل ثابت دارد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که قطب تولید پرچم ملی و مذهبی کشور محسوب می شود.
7277/ 6013/خبرنگار:افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظر شما