شناسهٔ خبر: 21367923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رای مجلس عراق به برکناری استاندار کرکوک

بنا به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق ، پارلمان این کشور با اکثریت آراء ، نجم الدین کریم استاندار کرکوک که از حامیان سرسخت همه پرسی در منطقه کردستان است عزل کرد.

صاحب‌خبر -
رای مجلس عراق به برکناری استاندار کرکوک
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، مجلس نمایندگان عراق به برکناری نجم الدین کریم استاندار کرکوک رای داد. بنا به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق ، پارلمان عراق با اکثریت آراء ، نجم الدین کریم استاندار کرکوک که از حامیان سرسخت همه پرسی در منطقه کردستان است عزل کرد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق از پارلمان این کشور درخواست کرد، استاندار کرکوک را برکنار کند.
دفتر ریاست پارلمان عراق روز پنج شنبه اعلام کرد حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از پارلمان درخواست کرده است تا موضوع برکناری استاندار کرکوک را به رای بگذارد.
این درخواست عبادی پس از آن مطرح شد که استان کرکوک عراق تصمیم گرفت در همه پرسی با موضوع استقلال کردها که قرار است در تاریخ بیست و پنجم سپتامبر برگزار شود، شرکت کند. استان نفت خیز کرکوک، مورد ادعای دولت مرکزی بغداد و همچنین منطقه خودمختار کرد نشین شمال عراق است. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، عراق و همسایگان آن با برگزاری همه پرسی استقلال مناطق کرد نشین مخالف هستند. پارلمان عراق پیشتر اوایل هفته کنونی به عبادی مجوز داد تا "تمام اقدامات" را برای حفظ انسجام ملی انجام دهد.
نمایندگان حزب مسعود بارزانی در مجلس عراق در واکنش به برکناری استاندار استان کرکوک اعلام کردند، این تصمیم پارلمان عربی و نه پارلمان فدرال عراق است.

نظر شما