شناسهٔ خبر: 21367920 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اپلیکیشن دسکتاپ ترلو برای مک و ویندوز منتشر شد

زومیت

ترلو پس از ۶ سال از زمان آغاز به کار اپلیکیشن دسکتاپ خود را برای دو پلتفرم مک و ویندوز منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ ترلو پس از ۶ سال از زمان آغاز به کار اپلیکیشن دسکتاپ خود را برای دو پلتفرم مک و ویندوز منتشر کرد.ترلو با گذشت ۶ سال از زمان آغاز به فعالیت خود بالاخره امروز اپلیکیشن دسکتاپش را برای پلتفرم مک منتشر کرد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، این سرویس فردا نیز اپلیکیشن دسکتاپ را برای ویندوز روی استور ویندوز قرار خواهد داد. ترلو چندی پیش توسط Atlassian تصاحب شد. هرچند اپلیکیشن ترلو برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده بود، اما کاربران این سرویس که در دسکتاپ از آن استفاده می‌کردند، مجبور بودند تا از نسخه‌ی تحت وب این سرویس استفاده کنند، از این‌رو ترلو تقریبا وابستگی آنچنانی با هیچ یک از پلتفرم‌ها نداشت و در واقع ارتباطی با سایر اپلیکیشن‌های مربوط به کنترل فرایند کار نداشت.

حال با انتشار اپلیکیشن دسکتاپ برای ترلو کاربران می‌توانند تمام امکاناتی را که در محیط تحت وب استفاده می‌کنند، در نسخه‌ی دسکتاپ نیز داشته باشند. با استفاده از اپلیکیشن دسکتاپ ترلو کاربران می‌توانند از هر جایی در سیستم‌عامل به راحتی و با استفاده از کلید‌های میانبر، کارت‌های مورد نظر خود را اضافه کنند. در صورتی که از مک‌بوک‌های مجهز به تاچ‌بار اپل استفاده کنید، تنها با یکبار لمس آیکون ترلو می‌توانید کارت‌های خود را ایجاد کنید.

اپلیکیشن دسکتاپ ترلو برای مک و ویندوز منتشر شد

اما شاید سوال اصلی این باشد که چرا توسعه‌ی اپلیکیشن دسکتاپ این قدر توسط ترلو به طول انجامید؟ مایکل پرایور، موسس و مدیرعامل ترلو در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

توسعه‌ی اپلیکیشن دسکتاپ جزو برنامه‌های ما بود و ما در پی آن بودیم تا این اپلیکیشن را در اختیار کاربران خود قرار دهیم. اما ما یک استارتاپ بودیم و امکان انجام تمام کارها به‌صورت همزمان وجود نداشت، از این‌رو تمرکز خود را برای توسعه‌ی اپلیکیشن تحت وب و موبایل قرار دادیم. حال که زیر پرچم اطلسین قرار گرفته‌ایم، منابع مورد نیاز را در اختیار داریم تا بتوانیم سریع‌تر از پیش کارهای مورد نظر خود را پیش ببریم.

اگر انتشار اپلیکیشن دسکتاپ را یک معرفی بزرگ بدانیم، این حرکت را باید یک تغییر کوچک از یک به‌روزرسانی بزرگی بدانیم که در راه است. برای مثال می‌توان به امکان اضافه کردن بورد و حتی یک ستون جدید به یک کارت اشاره کرد که پیش از این محدود به آدرس‌های اینترنتی و تصاویر بود.

پس از آنکه ترلو توسط اطلسین تصاحب شده، این سرویس ویژگی‌هایی دیگری را نیز به همراه دارد. برای مثال می‌توان به قابلیت برقراری مکالمات صوتی و تصویری با اعضای ترلو بدون خروج از ترلو اشاره کرد.

نظر شما