شناسهٔ خبر: 21367889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هر شش ماه جلسه‌ای در هیأت دولت به بحث جوانان اختصاص داده شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: امروز برخی دوستان به اسم حمایت از جوانان به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند، این روند باید ساختارمند باشد از این رو پیشنهاد می‌کنیم هر 6 ماه یک بار در هیأت دولت جلسه‌ای به بحث جوانان اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیدفرید موسوی پیش از ظهر امروز در همایش جوانان و توسعه و تعالی ایران که در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد، درباره اهمیت نقش جوانان در جامعه افزود: بحث توسعه برای ما حایز اهمیت است. همانطور که انقلاب سال ۵۷ برای توسعه کشور در حوزه  پیشرفت در اخلاق، عدالت، اقتصاد و سیاست اتفاق افتاد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه مستلزم الزاماتی است، ادامه داد: بخشی نیازمند منابع ملموس و ناملموس و مشارکت مردم  و مدیریت کارآمد است که مشارکت و منابع را به اهداف توسعه متصل کند. وقتی از جوانان و الزامات حضور آنان صحبت می‌کنیم این موارد در جوانان وجود دارد.
موسوی با بیان اینکه جوانان یک منبع بی‌نظیر در کشور هستند که باید از آنان استفاده شود گفت: آنها نعمت خدا‌دادی هستند که باید هدایت شوند و در مشارکت اجتماعی که همه مردم باید حضور یابند، نقش جوانان در این مشارکت قابل توجه است. در سال های اخیر تجربه نقش جوانان را در زمینه مشارکت شاهد بودیم و در سال ۹۲ یادمان نرفته است که چه یأس و ناامیدی قبل از انتخابات وجود داشت اما این جوانان بودند که این حماسه سیاسی را بدون چشمداشت رقم زدند.
وی افزود: سال ۹۶ جوانان بودند که پیام امید را در کوچه پس کوچه‌های کشور منتقل کردند و امروز شاهد تغییر سرنوشت کشور هستیم. این خودباوری جوانان بود که توانمندانه حضور پیدا کردند. در حال حاضر مدیریت کارآمد و البته چالش‌های زیادی در کشور داریم. نیاز داریم تصمیمات جسورانه و خلاقانه در کشور اتخاذ شود. این نیروی خلاق جوانان می‌تواند در اختیار شما باشد و امروز نیاز است علاوه بر توسعه، عدالت مدیریتی در جوانان داشته باشیم.
موسوی گفت: جوان امروز می‌تواند با تکیه بر تجربه جوان دیروز، نقش‌آفرینی کند. امروز برخی دوستان به اسم حمایت از جوانان به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. به اسم جوان‌گرایی اتفاقات دیگری می‌افتد و می‌خواهیم این روند ساختارمند باشد، برای همین هم  پیشنهاد می‌کنیم هر شش ماه یک بار در هیأت  دولت جلسه‌ای به بحث جوانان تخصیص داده شود.

نظر شما