شناسهٔ خبر: 21367467 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

مدیر پاویون ایران در نمایشگاه ITU Telecom World بوسان؛

تصاویری از آیفون X در مراسم رونمایی

شرکت اپل در سالن تازه‌تاسیس این شرکت که آن را سالن استیو جابز نامگذاری کرده‌، ایفون X را معرفی کرد، محصولی که به مناسب دهمین سالگرد ارائه موبایل آیفون آن را "ایفون 10" نامگذاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، آیفون 10 و یا آیفون x مهم‌ترین محصولی بود که در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل، توسط تیم کوکف مدیر اجرایی معرفی شد. به مناسب گذشت 10 سال از معرفی اولین نسخه آیفون، اپل محصول جدیدش را آیفون X نامگذاری کرد. در ارقام رومی X معادل عدد 10 است که در اینجا اشاره به ده‌سالگی آیفون دارد.

این محصول که تماما از ابتدا بازطراحی شده، دکمه Home که معروف‌ترین بخش تلفن ایفون است را در خود ندارد. صفحه نمایش آن با یک صفحه نمایش جدید از نوع OLED و در سایز 5.8 اینچ عوض شده و همه نمای جلوی این تلفن همراه به صفحه نمایش اختصاص داده شده است.

همچنین حسگرهای شناخت اثر انگشت کنار گذاشته شده و به جای آنها تکنولوژی شناخت چهره به کارگیری شده است. این تکنولوژی FACE ID نامگذاری شد. به گفته اپل درصد خطای تکنولوژی شناخت چهره 1 در یک میلیون است. با حذف دکمه Home کاربران می‌توانند برای بستن اپلیکیشن‌ها، آنها را با انگشت روی صفحه بکشند. این تلفن در ماه نوامبر 2017 و با قیمت 999 دلار به بازار می‌آید.

آیفون 10 به مانند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس امکان شارژ بی‌سیم دارد. اپل برای اینکار از بخش پشتی تلفن‌های را نیز از شیشه ساخته است.

نظر شما