شناسهٔ خبر: 21367296 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت‌الله صدیقی:

دعا سلاح راهبردی به سوی توحید/ همایش تبیینی مباهله در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: در قرآن کریم دعا به عنوان سلاح راهبردی مهم برای جهان توحیدی مطرح شده است که نمونه بارز آن آیات مباهله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، شامگاه چهارشنبه 22 شهریور در همایش تبیینی مباهله که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام برای همه عصرها و نسل‌ها است پیامبر(ص) برای ترویج دین اسلام حتی به پادشاهان ایران و روم نیز نامه نوشتند و آنان را دعوت کردند که به دین اسلام ایمان بیاورند.

وی افزود: پیامبر(ص) یکی از این نامه‌ها را به قبائل نصاری اختصاص دادند که آنان نیز با پذیرش اسلام از گمراهی و پلیدی پاک شده و به سوی سعادت هدایت شوند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مباهله از چند زاویه اهمیت داشته و پیام‌های مختلفی دارد، عنوان کرد:  آیه مباهله در دوران اقتدار اسلام و توحید نازل شد که یکی از پیام‌های آن توجه به معنویت و دعا است، بر اساس این آیه اگر نصارا هماوردی پیامبر خدا(ص) را می‌پذیرفتند به نابودی کشیده می‌شدند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، ادامه داد: با آیه مباهله پیامبر(ص) این مطلب را برای مسلمانان مشخص کردند که در هماوردی ایشان با نصارا یا هر کس دیگر صرفا سلاح سرد نیست بلکه دعای ایشان و همراهانشان در روز مباهله بسیار از شمشیر برنده‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما نباید نسبت به دعا غفلت کنیم، بیان داشت: در قرآن کریم دعا به عنوان سلاح راهبردی مهم برای جهان توحیدی مطرح شده است چراکه رهایی از آتش جهنم را به همراه دارد.

وی با اشاره به اثر دیگر مباهله، گفت: در جاهلیت فرزندان دختر را جزء ادامه دهندگان نسل محسوب نمی‌کردند پیامبر(ص) روز مباهله در همراه کردن حضرت زهرا(س) و حسنین(ص) با خود؛ این سنت باطل جاهلی را رد کردند.

آیت الله صدیقی افزود: همراهی امیرمومنان امام علی(ع) با پیامبر(ص) در روز مباهله نشان از این داشت که ایشان جان پیامبر(ص) هستند کما اینکه در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در پایان گفت: مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) عبادتی است که  حکومت‌ها باید پایه‌های قدرت خود را بر اساس آن استحکام دهند تا دوام داشته باشند.

نظر شما