شناسهٔ خبر: 21366783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:جشن عاطفه ها ترویج فرهنگ نوع دوستی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه با حضور در یکی از پایگاههای جشن عاطفه ها در شهر بوشهر و اهدای کمک خود در جمع خبرنگاران افزود: کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان جامعه یکی از سیره های اخلاقی و روش ائمه اطهار(ع) است که باید از آنها الگو گرفت.
وی تصریح کرد: کمک به مستمندان افزون بر تاثیر اخلاقی بر انسان باعث برطرف شدن چالش های اقتصادی دیگران می شود و محصول این کمک ها ایجاد فضای همدلی، صفا و صمیمیت در جامعه است.
امام جمعه بوشهر گفت: بسیاری از دانش آموزان نیازمند هم استانی در آستانه سال تحصیلی جدید از نیاز های اولیه تحصیلی محروم هستند که با برگزاری جشن عاطفه ها و مشارکت های مردمی، دانش آموزان نیازمند می توانند با اعتماد به نفس بالایی راهی مدرسه شوند.
وی افزود: کمک به دانش اموزان نیازمند و رفع مشکلات آنها باعث رشد و تعالی آنها در حوزه علم و فناوری می شود و مسیر رشد جامعه را فراهم می کند.
صفایی بوشهری با تقدیر از مشارکت مردم نوع دوست استان در کمک به نیازمندان، تقاضا کرد: به هر شکل ممکن به دانش آموزان نیازمند کمک کنند تا در ابتدای سال تحصیلی دچار مشکل نشوند.
استاندار بوشهر نیز دراین آئین گفت: تا زمانی که در جامعه فقیر و نیازمند وجود دارد برگزاری آئین هایی از جمله جشن عاطفه ها برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان ضروری است.
مصطفی سالاری تصریح کرد: جشن عاطفه ها به ما می آموزد که نسبت به همنوعان خود احساس مسئولیت کنیم و با درک نیاز اعضای جامعه فضای صمیمیت، اتحاد و همدلی ایجاد کنیم.
وی گفت: توجه به دانش آموزان نیازمند باید همیشه مد نظر ما باشد، چرا که آنان سرمایه های مهم اجتماعی و آینده سازان این مرز و بوم هستند.
استاندار بوشهر جشن عاطفه ها را تمرینی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم نوع دوست استان بوشهر همیشه و در همه عرصه ها به یاری نیازمندان می شتابند و مشارکت آنها در جشن عاطفه ها نشان از نوع دوستی و توسعه فرهنگ نیکوکاری است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیزگفت: جشن عاطفه ها همه ساله در آستانه سال تحصیلی با هدف تامین نیازهای دانش آموزان نیازمند و به منظور توسعه فرهنگ انفاق و نوع دوستی در میان مردم برگزار می شود.
احمد لطفی یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و همکاری های خوب آموزش و پرورش، یک بسته تحصیلی به ارزش 200 هزار تومان شامل کیف، کفش، پوشاک و نوشت افزار مدرسه تهیه و میان تمام دانش آموزان تحت حمایت و حتی میان دیگر دانش آموزان نیازمند غیر تحت حمایت توزیع می شود.
وی گفت:مردم استان بوشهر پارسال با پرداخت 20 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی رتبه برتر جشن عاطفه ها را در کشور به خود اختصاص دادند.
در استان بوشهر هشت هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند.
6045/6047** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*

نظر شما