شناسهٔ خبر: 21366731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اوضاع "افغانستان" میانمار و کشمیر محور رایزنی مقامات پاکستان و ترکیه

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه پاکستان در ملاقات با مقامات ترکیه درباره اوضاع افغانستان، وضعیت مسلمانان میانمار، تحولات کشمیر و رویکرد تازه آمریکا تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در ملاقات با مقامات ترکیه درباره اوضاع افغانستان، وضعیت مسلمانان میانمار،تحولات کشمیر و رویکرد تازه آمریکا تبادل نظر کرد.

خواجه آصف که در حال حاضر از سفر ترکیه بازگشته است با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور،«بن علی یلدرم» نخست وزیر و همتای ترکیه‌ای خود ملاقات‌های جداگانه داشت.

به گزارش روزنامه جنگ، اردوغان در این دیدار بر گسترش روبط استراتژیک با پاکستان به ویژه در زمینه‌های دفاعی،اقتصادی و سیاسی تأکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه ملاقات خود گفت: امنیت در افغانستان برای ثبات در منطقه بسیار ضروری است بنابراین پاکستان و ترکیه برای برقراری صلح در این کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

با وجود اصرار آمریکا برای سفر خواجه محمد آصف وزیر خارجه، پارلمان پاکستان و نیز کمیته عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفتند این سفر، به دلیل اهانت‌ها و اتهام‌های ضدپاکستانی مطرح شده از سوی ترامپ، فعلا انجام نشود.

پاکستان به صراحت با برنامه سفر خانم آلیس ویلز نماینده ویژه واشنگتن در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد مخالفت کرد و این سفر هم انجام نشد.

قبل از این سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان رسما اعلام کرده بود که خواجه آصف قرار است برای مشورت با کشورهای منطقه درباره رویکرد جدید آمریکا، به چین، روسیه و ترکیه سفر کند.

/انتهای پیام/

نظر شما