شناسهٔ خبر: 21366523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی جنایات میانمار را محکوم کردند

معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور در بیانیه ی پایانی هفتاد و نهمین گردهمایی خود، جنایات علیه مسلمانان مظلوم روهینگیا در میانمار را محکوم کرده و خواستار انجام وظایف قانونی و مقابله با این خشونت ها از سوی نهادهای بین المللی شدند.

بخش هایی از متن بیانیه معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور که امروز ۲۳ شهریورماه در اختتامیه هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی این نهاد صادر شد، به شرح زیر است:

جامعه جهانی، به‌ویژه منطقه ما، امروزه گرفتار امواج افراط و خشونت شده است. ما معتقدیم که یگانه راه مقابله با افراط و خشونت، گفت‌وگو و اقدام مشترک برای مبارزه با خشونت‌طلبان و دهشت‌افکنان با هر نام و مدعایی است.

ما ضمن محکوم کردن هرگونه افراط و خشونت، به‌ویژه به نام دین رحمانی اسلام، از عراق و سوریه و یمن و بحرین گرفته تا جنایتی که این روزها بر مسلمانان مظلوم روهینگیا در میانمار می‌رود، از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم وظایف قانونی خود را در مقابله با این خشونت‌ها ایفا کنند.

بی شک معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی نیز به‌نوبه خود، در ترویج و تعمیق فرهنگ تفاهم و گفت‌وگو در سطح جامعه، به‌ویژه جوانان و دانشجویان ایران و کشورهای اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

نظر شما