شناسهٔ خبر: 21366445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کاروان تروریست های داعش و خانواده هایشان وارد دیرالزور شد

کاروان تروریست های داعش و خانواده هایشان که بیش از دو هفته پیش از مرزهای لبنان و سوریه خارج شده بودند، وارد دیرالزور در شرق سوریه شد.

صاحب‌خبر -
کاروان تروریست های داعش و خانواده هایشان که بیش از دو هفته پیش از مرزهای لبنان و سوریه خارج شده بودند، وارد دیرالزور در شرق سوریه شد.

به گزارش تابناک به نقل از «الیوم السابع»، کاروان تروریست های داعش و اعضای خانواده هایشان که بیش از دو هفته پیش از مناطق مرزی سوریه و لبنان خارج شده بودند به دیر الزور در شرق سوریه رسید.

دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان این کشور اعلام کرد که کاروان تروریست های داعش و اعضای خانواده هایشان بعد از موافقت آمریکا با انتقال آنها به دیرالزور وارد این استان شده اند.

بعد از حرکت کاروان تروریست ها از مرزهای سوریه و لبنان ائتلاف آمریکایی ضد داعش مانع انتقال آنها به دیرالزور شده بود و آنها مدتی در منطقه صحرایی سوریه گرفتار شده بودند که بعد از درخواست روسیه از آمریکا مجوز انتقال آنها به دیرالزور صادر شد. به این ترتیب بعد از اینکه نیروهای حزب الله یکی از اسرای خود را از تروریست های داعش تحویل گرفته آنها وارد مناطق تحت سیطره داعش در استان دیرالزور شده اند.

بعد از عملیات جداگانه ارتش سوریه و حزب الله از یک سو و عملیات ارتش لبنان از سوی دیگر در مرزهای سوریه و لبنان برای اخراج تروریست ها، توافقی ایجاد شد تا در مقابل آزادی اسرای حزب الله و تحویل پیکر شهدای مقاومت، تروریست ها به همراه خانواده هایشان به مناطقی در دیرالزور منتقل شوند. این اقدام که با موافقت دولت سوریه صورت گرفته بود با سنگ اندازی آمریکا مواجه شد که حرکت کاروان داعش به دیرالزور را مختل کرد در نهایت با میانجیگری روسیه تروریست ها وارد دیرالزور شدند.

نظر شما