شناسهٔ خبر: 21366262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آمادگی وزارت ارتباطات برای همکاری در پروژه های مشترک اپسکو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار دبیرکل اپسکو ، برای همکاری در پروژه های مشترک این سازمان اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار دبیرکل اپسکو ، برای همکاری در پروژه های مشترک این سازمان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از سیتنا ، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با دکتر ژین جون لی دبیر کل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه ( اپسکو) با اشاره به همکاری های دو جانبه ایران و اپسکو ، گفت : ایران از ابتدای تاسیس این نهاد بین المللی با عضویت در این سازمان حضور فعالی داشته و برنامه ما ادامه حضور فعالانه در اپسکو است.

وی با اشاره به فعالیت اپسکو در اشتراک گذاری اطلاعات و داده ، افزود : تلاش اپسکو برای اشتراک گذاری و تعلیم گروه های مختلف در کشورها  بسیار ارزشمند است و نقش مهمی درفعالیت های علمی و آموزشی کشور های عضو دارد.

مهندس آذری جهرمی با بیان اینکه ، فناوری اطلاعات بر مبنای اشتراک گذاری سرویس ها است، اظهار داشت: اینکه کشورهای منطقه بخصوص کشورهایی که از ایران تا چین ادامه دارد در یک تعهد بین المللی منابع خود را به اشتراک می گذارند ارزشمند است .

وزیر ارتباطات، تصریح کرد: این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزایش اطلاعات کشورها نسبت به اطراف خود می شود و ایران بر روی چنین ظرفیتی حساب ویژه ای باز می کند و آمادگی داریم که پروژه های خود را مبتنی بر این همکاری بین المللی توسعه دهیم.

وی افزود: ما آماده هستیم با پیوستن به پروژه APOSOS  (سامانه پایش اپتیکی فضا) امنیت فضایی کشور خود را افزایش دهیم و با این پروژه ماهواره ها و اجرام فضایی که با امواج فرکانسی قابل پایش نیستند را بتوانیم رصد کنیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: با شرایط ویژه ای که کشورهای همسایه و منطقه ما دارند ، اشتراک گذاری اطلاعات و پوشش کامل نسبت به فضای بالای کشور برای ما اهمیت دارد البته در این پروژه تلسکوپی در ایران نصب شده است و اطلاعات را دریافت و ارسال کرده و همچنین ازاطلاعات کشورهای دیگر نیز استفاده می کنیم .

وی به پروژه DSSP (پلتفرم اشتراک داده ها) اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از برنامه های پیشرفته ای است که باعث ذخیره منابع مالی می شود و به بهبود زندگی مردم و به طور خاص در حوادثی مانند زمین لرزه و سیل کمک می کند و برای کشورهای عضو اپسکو که درسوانح طبیعی سهم بیشتری در دنیا دارند ، بسیار مهم است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران آمادگی دارد در این دو پروژه به صورت خاص همکاری کند و در سایه همکاری بین کشورهای دوست به یک شرایط مناسب تری در این حوزه برسیم.

منبع : سیتنا

نظر شما