شناسهٔ خبر: 21366084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قزوین در جمع طلاب:

اهمیت مباهله کمتر از غدیر نیست

حوزه/ حجت الاسلام غفوری گفت: روز مباهله روز اثبات حقانيت اسلام و پيامبر اكرم(ص) است و نزول آيه مباهله، دليلی بر فضيلت و حقانيت باور شيعه در مورد جايگاه امامت علی(ع) بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام مسعود غفوری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان به فرارسیدن روز مباهله اشاره کرد و گفت: طبق آيات و تعابيری كه درباره واقعه مباهله وجود دارد، از امام علی(ع) به عنوان انفس تعبير شده و اين بدان معنی است كه علی(ع) همچون خود پيامبر اعظم(ص) است و اين دو بزرگوار از يكديگر جدا نيستند.

وی، از ارزش گذاری برای اسلام و آرمانهای آن به عنوان بزرگترين درس واقعه مباهله برای مسلمانان نام برد و تصريح كرد: در اين واقعه پيامبر برای اثبات حقانيت اسلام در برابر مسيحيان نجران، تمام عزيزان خود را به ميان آورد و از آنها استفاده كرد و اين نشان از اهميت دين مبين اسلام برای پيامبر و اهل بيت ايشان دارد و به این دلیل اهمیت این روز از عید غدیر کمتر نیست.

این استاد حوزه ادامه داد: ماجرای مباهله نشان داد كه هركس به هر عنوان با دين اسلام مخالفت كند، دچار شكست و ذلت ابدی خواهد شد و سرنوشت انسانهای لجوج و خودخواه كه به هر بهانه ای از پذيرش حق و منطق صحيح سرباز می‌زنند همين است.

وی تصریح کرد: حضور اهل بيت پيامبر(ص) برای اثبات حقانيت اسلام در برابر مسيحيان نجران، باعث شد آنها در برابر عظمت اين دين الهی سر تعظيم فرود آورده و از ادعاهای خود چشم پوشی كنند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: اساس دين اسلام به خاطر همين پنج نفر يعنی پيامبر اسلام(ص) حضرت علی(ع) فاطمه زهرا(س) و حسنين(ع) است و اين واقعه نشان داد كه اهل بيت پيامبر، هم‌گام و همراه ايشان برای رسيدن به حق هستند و همواره آماده استقبال از مرگ‌هستند.

وی با اشاره به اینکه آیه مباهله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: آیه مباهله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به نحوی که این آیه را می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی برای امام علی(ع) در صدر اسلام معرفی کرد و باید در این باره تعمق کرد.

حجت الاسلام  غفوری تصریح کرد:  روز مباهله نیز به نوعی عید است و باید دانست که این روز برای شیعه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید این روز جشن گرفته شود و در این باره باید اطلاع رسانی صحیح شود.

نظر شما