شناسهٔ خبر: 21365929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کانال تلگرام؛

همه پرسی اقلیم کردستان و سکوت رسانه ای در صدا و سیما

چندی است رسانه های کردی منطقه باتمام توان وارد عرصه رقابتهای سیاسی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 

در حالی که چند روزی بیشتر به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق باقی نمانده شبکه تلویزیونی «روداو» در برنامه هواشناسی خود هفت استان کُردنشین ترکیه، تمام استان‌های غربی ایران و شمال سوریه تا دریای مدیترانه را به عنوان بخشی از کُرستان بزرگ ترسیم می‌کند. کاری که البته از مدتی قبل آغاز شده است.

 این شبکه اطلاعات درجه هوای هر منطقه را جداگانه و به تفکیک جغرافیای ایران، عراق و سوریه به مخاطب در قالب کردستان واحد و با رنگ زرد اعلام میکند.

«روداو» به مثابه پرمخاطب‌‌ترین شبکه تلویزیونی کُردی در پنج سال اخیر نقش مهمی در پیشبرد سیاست رسانه‌ای حزب دمکرات کُردستان داشته است.

کانال تلویزیونی «روداو» بطور رسمی به تبلیغ و ترویج سیاست‌های حزب دمکرات کُردستان می‌پردازد.

اقدام این شبکه تلویزیونی در پخش چنین  برنامه ها در حالیست که رسانه های ایران نسبت به تحولات کردستان عراق تقریبا در سکوت هستند و به جز پخش برخی اظهارات مقامات ایرانی در اینباره هیچ واکنشی دیده نمیشود.

سکوت رسانه ای ایران نسبت به این موضوع و سپردن افکار عمومی مناطق کرد نشین ایران به شبکه های برون مرزی کردی،  خطری است که تا کنون هیچ کدام از مدیران صدا و سیما و سایر رسانه های پر مخاطب کشور به آن واکنشی نشان نداده اند .

موضع رسمی جمهوری اسلامی نسبت به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان از طریق وزارت امور خارجه کشورمان و دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شده و این سکوت رسانه ای در راستای مواضع رسمی کشورمان نیست.

نظر شما