شناسهٔ خبر: 21365799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد

ضرورت تسریع در راه‌اندازی سامانه پنجره واحد اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران درزمینهٔ بروکراسی‌های اداری این استان نیاز به بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از سامانه پنجره واحد اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با فعال شدن پنجره واحد اقتصادی ضمن کاهش چشمگیر بروکراسی اداری زمینه افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: این سامانه بایستی حداقل ظرف یک هفته آینده رونمایی و راه‌اندازی شود. 

سلیمانی دشتکی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف می‌تواند باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و  رونق اقتصادی استان شود. 

وی توسعه طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین راهکارهای مدیریت خشکسالی در استان عنوان کرد و گفت: باید با یک عزم جدی و تخصیص اعتبار لازم طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در استان توسعه داد. 

سلیمانی دشتکی لازمه انتقال آب به استان‌های همجوار را حفظ و تقویت منابع آبی چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مدیران مربوطه باید تلاش کنند تا دشت‌های این استان حفظ و منابع آبی آن با طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری احیا شود چراکه در غیر اینصورت نه تنها این استان، بلکه سایر استان‌های کشور با بحران شدید آبی مواجه می‌شوند. 
 

استاندار چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری در استان را 20 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را 40 درصد  اعلام کرد و گفت: علت عمده افزایش این نرخ مشارکت و بیکاری ورود افراد دهه 60 و 70 به عرصه کار و فعالیت است. 
 

وی طرح‌های تکاپو، کاج، کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب و کار را چهار طرح مهم برای کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برشمرد و گفت: مدیران مربوطه برای تحقق اهداف این طرح‌ها تلاش خود را مضاعف کنند.


سلیمانی دشتکی با اشاره به انتقادهای غیرمنصفانه برخی افراد از عملکرد دولت، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همواره باید عملکرد خود را آماده و از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع مردم برسانند.

انتهای پیام

نظر شما