شناسهٔ خبر: 21365653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با پزشکان ایثارگر دوران دفاع مقدس:

خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در دولت و بدنه اجرایی مظلوم هستند

وزیربهداشت گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در دولت و بدنه اجرایی خیلی مظلوم هستند و هر چه برای این جامعه کار شود بسیار اندک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیربهداشت چهارشنبه شب در دیدار با پزشکان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس گفت: ایثارگران دوران دفاع مقدس مایه افتخار کشور هستند.

وزیربهداشت با بیان اینکه در چهارساله گذشته توجه ویژه ای به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در وزارت بهداشت شده است، ادامه داد: این اقدامات کافی نیست و باید در دولت دوازدهم اقدامات بیشتری برای رفاه و ارج نهادن به خانواده های شهدا و ایثارگران صورت گیرد.

هاشمی گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در دولت و بدنه اجرایی خیلی مظلوم هستند و هر چه برای این جامعه کار شود در مقابل ایثارگری های آنان بسیار اندک است.

وزیربهداشت تصریح کرد: درصورتی که مسئولان و دستگاه های اجرایی به طور صحیح به وظایف خود عمل کنند، شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های آنها راضی خواهند بود، چراکه می بینند، راهی را که انتخاب کرده اند، گم نشده و ادامه دارد.

هاشمی اظهارداشت: ما باید بیش از این ها به جامعه ایثارگرمان توجه کنیم، چرا که نسل جوان ما که علاقه مند به امنیت، اقتدار و استقلال کشور هستند، نگاهشان به این است که ما با قهرمانان مان در دوران هشت سال دفاع مقدس چگونه برخورد می کنیم.

وزیربهداشت گفت: با آمدن سردار فتحیان و اضافه شدن وی به تیم بهداشت و درمان، یک کار مغفول مانده بود و باید انجام می شد و آن این است که خاطرات و تجربیات جنگ درباره فداکاری های پزشکان و پرستاران تدوین شود.

هاشمی گفت: بهترین دوران زندگی ما در سال های دفاع مقدس بود که با افراد و شهدایی مانند شهید فتاحی گذراندیم.

وزیربهداشت افزود: کشور ما باید بتواند به استقلال کامل برسد و در دنیا مقتدر جلوه کند و همچنین با برخورداری از آزادی در حدی که در قانون اساسی تعیین شده است، معنای واقعی حقوق شهروندی را در جهان نشان دهد تا به آنچه که نامش را حکومت مردم سالاری دینی گذاشته ایم و به آن افتخار می کنیم، جامه عمل بپوشانیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما هنوز در میانه راه هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم و این تلاش نیاز به ایمان و باور قلبی به وعده های الهی دارد تا نصرت و پیروزی حاصل شود.

وزیربهداشت خاطرنشان کرد: موتور محرکه ما در جنگ هشت ساله ایمان به تحقق وعده الهی به معنای واقعی کلمه بود و شاید مهم ترین کاری که یک مسئول می تواند انجام دهد، عمل صحیح به وظایفی است که بر عهده دارد.

هاشمی با بیان اینکه باید برای حل مشکلات، تصمیم های اساسی گرفت، ادامه داد: کشور در حوزه اقتصادی و اشتغال مشکل دارد و آسیب های اجتماعی نیز محصول این مشکلات است که زیبنده کشوری مانند جمهوری اسلامی نیست و با اما و اگر هم درست نمی شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در سیاست های کلی نظام سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بسیاری از مسائل تعیین تکلیف شده است، اما هنوز تولیت یکپارچه نشده و منابع مالی و بیمه ها نیز تکلیف شان روشن نیست و این بلاتکلیفی در سایر حوزه ها و ارکان حاکمیتی نیز مشاهده می شود که امیدواریم دولت با تصمیمات انقلابی و شجاعانه موانع را از سر راه کشور بردارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما