شناسهٔ خبر: 21365439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع روحانیون:

با تدابیر رهبری تهدیدهای منطقه ای و جهانی تبدیل به فرصت شد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را منجر به تبدیل شدن تهدیدها به فرصت ها در منطقه و جهان دانست و گفت: اگر کوچکترین عقب نشینی در استقرار ولایت الهی از خود نشان دهیم، باخته ایم و آیندگان ما را لعنت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شب گذشته در همایش بصیرتی ائمه جمعه، جماعات و مبلغین  منطقه کاشان که در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، با بررسی مقاطع مهم تاریخ اسلام، گفت: بعثت که محور بالنده حرکت توحیدی است، مبتنی بر دو رکن شریعت به عنوان آزمون کامل و جامع و رهبری مطلوب الهی  می باشد.

وی با بیان این که مشکل ما با دنیای غرب برسر فرمول شریعت و رهبری مطلوب الهی است، فرا زمانی بودن و مصونیت از خطا و اشتباه را از مهمترین شروط رهبری مطلوب الهی  دانست و گفت: قانون گذاری می تواند برای انسان قانون بنویسد که اشراف همه جانبه  براین انسان  داشته و از مصونیت و اشتباه به دور باشد.

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران، با بیان این که رهبری مطلوب باید ظرفیت ارتباط با قانون فرازمانی و مکانی را داشته باشد، ادامه داد: این ظرفیت یا در قالب وحی است، یا درقالب علم غیب و یا غالب بر اشراف بر منابع اسلامی است.

اسلام، دین اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، مجرای تحقق ولایت الهی، حاکمیت توحیدی، تبیین صیانت از شریعت و حاکمیت را مهمترین رسالت رهبری مطلوب الهی دانست و گفت: اسلام مجموعه اعتقادات فردی نیست، بلکه اسلام نیاز به ساختار و سیستم دارد که توسط رهبران الهی مطلوب این سیستم تحقق پیدا می کند.

وی، نصب، تبعیت مطلق و حجیت را شروط مشترک بین پیامبراکرم(ص) امام معصوم (ع) و ولی فقیه عنوان کرد و گفت: با توجه به این که رهبری بر اساس اصول و مبانی عمل می کند، دیگران حق دخالت در این حوزه را ندارند.

روحانیت فرهنگ ولایت مداری را ترویج دهد

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران با بیان این که روحانیون باید زمینه اطاعت مردم از ولایت را فراهم کنند، گفت: روحانیون باید در ایام محرم جایگاه امامت و ولایت را در منبرهای خود برای مردم به خوبی بیان کنند.

وی، به لزوم هوشیاری امت اسلام نسبت به دشمنی که استکبار با جمهوری اسلامی ایران دارد، اشاره کرد و افزود: دشمن وقتی نتوانست نظام اسلامی ایران را ساقط کند، به دنبال خالی کردن محتوای انقلاب می باشد.

لزوم احیا و ترویج اندیشه های امام(ره) و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که نظام اسلامی ایران به دنبال احیای غدیر و جهانی شدن اسلام می باشد، گفت: حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، وظیفه بسیار مهمی را در احیای  اندیشه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در مقطع فعلی دارند.

وی، هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را منجر به تبدیل شدن تهدیدها به فرصت ها در منطقه و جهان دانست و گفت: به دلیل اتفاقاتی که علیه اسلام در منطقه و جهان درحال وقوع است، نمی توانیم سوریه و عراق را رها کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دفاع ازحریم اهل بیت(ع)، حفظ سوریه در جبهه مقاومت، استقرار نظام سوریه و حفظ بشار اسد را مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران درمنطقه دانست و گفت: برای ظهور حضرت مهدی (عج) نیاز به آمادگی فردی غیر موثر، آمادگی موثر و تاثیر گذار، آمادگی سیستمی، منطقه ای و بین المللی که  زمینه آن توسط نظام اسلامی ایران درحال فراهم شدن می باشد داریم.

ولایت مداری؛ ضرورت شکل گیری دولت انقلابی

وی، با تاکید بر استمرار ولایت مداری، شکل گیری دولت اسلامی و انقلابی، تحقق جامعه اسلامی و استمرار سیاست های کلان نظام در مقابل مستکبرین، افزود: اگر کوچکترین  عقب نشینی در استقرار ولایت الهی از خود نشان دهیم، باخته ایم و آیندگان ما را لعنت خواهند کرد.

حجت الاسلام سید صاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این همایش، با ارائه گزارشی از وضعیت هیئت های مذهبی شهرستان کاشان، نقش روحانیون و طلاب  را در برطرف کردن  ابهامات  و آسیب شناسی  هیئت های مذهبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که دشمن از طریق سخت افزاری نتوانست نظام اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد، از طریق نرم افزاری و بدعت های جدید قصد ضربه زدن به نظام را دارد، باید کاملا در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

انتهای پیام

نظر شما