شناسهٔ خبر: 21364894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تغییر نظام تمرکزگرایی به نظام آزاد اقتصادی

استاندار کرمان گفت: باید نظام تمرکزگرایی را به نظامات آزاد اقتصادی تبدیل کنیم، در حال حاضر معاونین میراث فرهنگی و محیط زیست ریاست جمهور و وزیر بهداشت همه اختیارات خود را به استان کرمان واگذار کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات صادرات، افزود: امید می رود که اختیارات بیشتری برای بانک ها اخذ شود.
وی صادرات را با فشار امکان پذیر ندانست و یادآورشد: باید نظام تمرکزگرایی را به نظامات آزاد اقتصادی تبدیل کنیم، در حال حاضر که دولت یازدهم به این سمت گام برداشته است، به طوریکه معاونین میراث فرهنگی و محیط زیست ریاست جمهور و وزیر بهداشت همه اختیارات خود را به استان کرمان واگذار کرده اند.
استاندار کرمان از عدم تفویض اختیارات بانک ها به استان کرمان انتقاد و اظهار کرد: بورس کالا باید مبنای کار در صادرات کالا باشد؛ بورس پسته در استان کرمان راه اندازی شده است و پیگیر راه اندازی بورس خرما هستیم.
رزم حسینی مبادله با 158 کشور اروپایی را از نتایج برجام دانست و عنوان کرد: تحول جدی در گمرک ایران طی دولت یازدهم ایجاد شد و کمترین چالش صادراتی را در این دولت داشته ایم.
وی از لزوم حذف رانت و فساد از تمام بخش ها سخن گفت و اظهار کرد: بیش از 45 میلیون تن کالا در استان کرمان تولید می شود که جابجایی آن 30 میلیون تن از طریق ریل و 15 میلیون تن آن از طریق جاده انجام می شود.
استاندار کرمان از احداث خطوط فرعی ریلی به سمت کارخانجات و معادن با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به صورت مساوی خبر داد و افزوود: دولت یازدهم در چهار سال توانست تب 40 درجه اقتصاد را کاهش دهد و تراز تجاری استان کرمان در سال گذشته مثبت بوده است که با تداوم این مسیر و در نیمه دوم سال جاری نیز تراز تجاری استان کرمان مثبت خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اعطای اختیارات به استان ها

نظر شما