شناسهٔ خبر: 21364194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طلاب حوزه علمیه پیشوا در اعتراض به جنایات علیه مسلمانان در میانمار تجمع کردند

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع با حمل تصاویری از کودک غرق شده میانماری و پلاکاردهایی با تاکید بر توقف خشونت و نسل کشی قوم روهینگیایی، انزجار خود را

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع با حمل تصاویری از کودک غرق شده میانماری و پلاکاردهایی با تاکید بر توقف خشونت و نسل کشی قوم روهینگیایی، انزجار خود را از جنایت برضد مسلمانان میانمار اعلام کردند.
تجمع کنندگان همچنین با سر دادن شعارهای 'سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن'، 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'یا ایهاالمسلمون اتحدوا، اتحدوا' از مسلمانان میانمار حمایت کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت : در شرایطی که مجامع بین المللی در برابر جنایات صورت گرفته برضد مسلمانان میانمار سکوت کرده اند ، کمک به آنان یک وظیفه است.
حجت الاسلام سید محسن محمودی گفت : اقدام عملی برای توقف نسل کشی مسلمانان روهینگیا ، خواسته تمامی مسلمانان و آزادگان جهان است و سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر باید سکوت مرگبار خود را در قبال این جنایت بشکنند.
امام جمعه موقت ورامین با محکوم کردن جنایات ارتش میانمار و گروه های افراطی برضد مسلمانان بی پناه میانمار و سکوت مجامع جهانی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی خواست تا در مقابل این نسل کشی سکوت نکنند.
وی بیان کرد: کشتار مسلمانان میانمار توسط دشمنان اسلام تنها کشتن تعدادی انسان نیست بلکه توهین به اسلام و مسلمانان است.
دور جدید فاجعه نسل کشی اقلیت مسلمان های روهینگیا در میانمار که از سال 2012 به طور دوره ای و مستمر ادامه داشته است با واکنش گسترده جهان اسلام روبه رو شد، به گونه ای که اکثر این کشورها جداگانه و یا از طریق سازمان کنفرانس اسلامی خواستار توقف فوری اقدامات جنایتکارانه نظامیان میانمار علیه روهینگیایی ها و ارائه راهکار عملی و ماندگار برای احقاق حق شهروندی این اقلیت قومی شدند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139

نظر شما