شناسهٔ خبر: 21364110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد

برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی عاملی برای رونق تولید و رشد صادرات

نمایندگی لرستان

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی سبب افزایش صادرات و رونق تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کاظم خاوازی در جشنواره گردو اظهار کرد: ظرفیت بخش کشاورزی استان لرستان کم‌نظیر است که باید برای به فعلیت رسیدن آن تلاش شود.

وی  با اشاره به برگزاری جشنواره گردو در شهرستان سلسله، افزود: این‌گونه جشنواره‌ها  زمینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های هر شهرستان و ارائه راهکارهای  به فعلیت رسیدن ظرفیت‌هاست که زمینه صادرات و ارزش افزوده را در جهت رونق تولید کشور فراهم می‌کند.

معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها  ما را به‌عنوان کارگزاران تولید ترغیب می‌کند تا از بخش کشاورزی  و تولیدات آن بیشتر حمایت کنیم.

وی بیان کرد: امروز روز خوبی برای استان لرستان و شهرستان سلسله تلقی می‌شود و امیدواریم که حاصل کار منجر به ایجاد برندسازی برای شهرستان سلسله و ظرفیت‌های آن به‌ویژه در بخش گردو شود، چراکه این ظرفیت برای کشور کم نظیر است و امیدواریم به سایر شهرستان‌ها نیز سرایت کند.

خاوازی با اشاره به برگزاری  جشنواره‌هایی از قبیل زردآلوی دورود، انار کوهدشت و انجیر پلدختر، اظهارکرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به‌طور یقین حرکتی برای حمایت از بخش کشاورزی و اقتصاد غالب کشور است.

جشنواره محصولات کشاورزی در شهرستان‌های لرستان برگزار شود

محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید نام این جشنواره را جشن شکرگزاری نامید، برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان می‌دهد که استان لرستان دارای توانمندی‌های بسیاری در بخش تولید و کشاورزی است.

وی افزود: باید تلاش شود تا این نوع جشنواره‌ها به الگویی برای سایر شهرستان‌ها ومحصولات تولیدی آنها تبدیل شود.

تبادل افکار مسئولان با کشاورزان در قالب جشنواره‌های روستایی

مهرداد غضنفری، معاون استاندار لرستان نیز در این جشنواره عنوان کرد: برگزاری  این‌گونه جشنواره‌ها فرصتی برای اطلاع‌رسانی از خدمات بخش کشاورزی است که سبب می‌شود یک فرصت و فضا برای ایجاد گفت‌وگو، ایجاد اشتغال و برند سازی فراهم شود ضمن آنکه این جشنواره‌ها اهمیت روستاها را در تولید و اقتصاد کشور نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست، بیان کرد: این جشنواره‌ها سبب تبادل افکار مسئولان با کشاورزان می‌شود.

ضرورت معرفی ظرفیت‌های بخش گردشگری شهرستان سلسله

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جشنواره، با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سلسله،  گفت: توانمندی‌های شهرستان سلسله تنها در بخش کشاورزی و باغداری نیست بلکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های پنهانی است که باید در جهت شناسایی آنها تلاش شود.

وی افزود: به‌طور یقین برگزاری چنین جشنواره‌هایی را  می‌توان گامی در جهت  رونق بخش کشاورزی و شناسایی مشکلات آنها  دانست که تلاش در جهت رفع مشکلات آنها تأثیر به‌سزایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: باید تلاش شود سایر ظرفیت‌های شهرستان به‌ویژه در بخش گردشگری نیز شناسایی شوند و از فضای موجود برای معرفی این ظرفیت‌ها به کل کشور استفاده کرد  تا شهرستان سلسله  در کنار رونق بخش کشاورزی به مقصد گردشگری نیز تبدیل شود.

توجه به فعالیت‌های نرم‌افزاری در روستاها در کنار کارهای سخت‌افزاری

فلاح‌نژاد، فرماندار سلسله نیز در  این جشنواره اظهارکرد: شهرستان سلسله دارای توانمندی‌های منحصر به فردی  در بخش کشاورزی و گردشگری است که باغداری  با محوریت گردو به‌عنوان یکی‌از زیر مجموعه‌های آن از توانمندی‌های ویژه شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: تولید گردو با توجه به نقش ویژه‌ای که در اقتصاد مردم و منطقه ایفا می‌کند دارای جایگاه ویژه‌ای است که باید به آن توجه شود، اعتقاد داریم که در کنار کارهای سخت‌افزاری به برنامه‌های نرم‌افزاری نیز نیاز است.

فرماندار سلسله عنوان کرد: به‌طور یقین برگزاری چنین جشنواره‌هایی تبعات مثبتی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار دارد.

انتهای پیام

نظر شما