شناسهٔ خبر: 21363570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست میراث فرهنگی بجنورد:

نخستین جشنواره "گردو" در خراسان شمالی برگزار می‌شود

R7719/P1357/S6,55/CT12

سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی بجنورد از برگزاری جشنواره گردوی خراسا‌ن شمالی در این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین جشنواره گردو خراسان شمالی ۲۴ شهریورماه در روستای گردشگری فیروزه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی٬محمدرضا قهرمانیان  با بیان این‌که روستای فیروزه شهرستان بجنورد 24 شهریورماه ساعت 15 میزبان برگزاری این جشنواره است اظهار داشت: ظرفیت‌های متنوع روستای فیروزه، مرغوبیت محصولات کشاورزی و باغات وسیع گردو و استقبال اهالی روستا باعث شده است که این جشنواره در این روستا برگزار شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری شهرستان بجنورد برگزاری جشنواره‌های گردو را فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های روستای هدف گردشگری فیروزه عنوان کرد و افزود: شناسایی بازار هدف محصولات کشاورزی می‌تواند در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار بوده و این مهم در توسعه گردشگری روستاها با ایجاد فضاهای فروش محصولات و معرفی جاذبه های گردشگری و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محقق می‌شود.

قهرمانیان با ذکر عناوین و اهداف  جشنواره بیان داشت: زنده نگه داشتن آیین‌های کهن روستایی، معرفی جاذبه‌های گردشگری٬ توجه به اقتصاد مقاومتی با ارائه برنامه‌های آموزشی تخصصی باغداری، آموزش‌های ایمنی در برداشت محصول و فرهنگ‌سازی تغذیه سلامت از اهداف برگزاری جشنواره‌های روستایی است. 

وی هم‌چنین برنامه‌های جانبی را شامل بازار فروش محصولات کشاورزی، اجرای مسابقه طناب‌کشی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، موسیقی مقامی، توزیع بروشور و کاتالوگ عنوان کرد و یادآور شد: این جشنواره در ابتدای ورودی روستای فیروزه در ساعت 15 جمعه  24 شهریورماه  برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم روستای فیروزه یکی از روستاهای خراسان شمالی است که در 15 کیلومتری جنوب غربی  شهر بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما