شناسهٔ خبر: 21363513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبود مدیریت واحد در حوزه حقوق شهروندی

دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی خط مشی دولت است، اما هنوز يك مديريت واحد در این حوزه نداريم.

صاحب‌خبر -

 مديريت واحد در حوزه حقوق شهروندی نداريمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شهيندخت مولاوردی دستيار محترم رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی پیش‌از ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی و توسعه پایدار که در سنندج برگزار شد،گفت: باید بین حقوق شهروندی و توسعه پایدار یک ارتباط و نسبت برقرار کنیم.

وی با اشاره به اينكه بايد دستيار مردم و جامعه مدنی باشيم تا دستيار دولت ،افزود: از زمان مشروطه تا كنون ما اين مطالبه را داشته ایم اما چالش های نظری فراوانی پیش روی ما است.

دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی به عنوان برنامه و خط مشی دولت در اين سند اعلام شده است كه يكی از ضروری ترين الزامات ما چالش قوایی است و ما هنوز یک مدیریت واحد در حوزه شهروندی نداریم.

مولاوردی بیان کرد: در منشور حقوق شهروندی ۲۲ حق و ۱۲٠ ماده درج شده است و در ۲۹ آذر سال ۹۵ توسط رئيس جمهور ابلاغ و اعلام شد و اکنون زمان «اقدام و عمل» است.

دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: در ابتدای كار دولت دوازدهم ابتدا يك برنامه صد روزه و بعد از آن برنامه ٤ ساله ارائه خواهيم كرد.

برای نهادینه کردن فرهنگ‌سازی، باید آموزش‌ها از سنین پایه شروع شود

دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی  با اشاره به اهمیت آموزش، ظرفیت‌رسانی و اطلاع‌رسانی گفت: نظام آموزش و پرورش هنوز به مفاهیم و محتوای سنین پایه نرسیده و جای کار دارد و برای نهادینه کردن فرهنگ‌سازی، باید آموزش‌ها از سنین پایه شروع شود.

مولاوردی با اشاره به نقش محتوای کتاب درسی و رسانه‌ها در تحقق «منشور حقوق شهروندی» افزود: منشور حقوق شهروندی به عنوان برنامه و خط‌مشی دولت اعلام شده و همکاری بین نهادها و ارگان‌ها ضروری‌ترین اقدام در جهت تحقق این منشور است.

وی اظهار داشت: بايد بحث حقوق شهروندی را از همان سنين پایین به فرزندانمان آموزش دهيم و اين مباحث را در كتب درسی جای دهيم و رسانه و فضای مجازی هم نقش مهمی در اين راستا ايفا می كنند.

 مولاوردی گفت: در راستای تحقق حقوق شهروندی باید از ظرفيت های علمی، دينی و مذهبی و ظرفيت هايی كه در مساجد وجود دارند، بهره مند شويم و پذيرای نظرات راه كارهای آنها باشيم و تلاشمان را برای تقويت گفتمان شهروندی به کار گیریم.

وی با بیان اینکه قوه مجریه باید در اجرای حقوق شهروندی پیش قدم باشد، افزود :تحقق حقوق شهروندی با همکاری قوه مجریه و مشارکت ثمن ها و احزاب و تشكل ها انجام می شود.

مولاوردی بیان کرد: اگر ما توسعه را یک توسعه همه جانبه پایدار انسانی در نظر بگیریم و تمام مباحث انسانی رامورد توجه قرار دهیم قطعا به تحقق حقوق شهروندی نزديكتر خواهيم شد.

دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاكيد بر اينكه توسعه پایدار انسان محور است، افزود: سعی ما بر این است که با یک مدیریت واحد در حوزه شهروندی برنامه های خودمان را پیش ببریم تا در مسیر توانمندسازی که اولین مراحل آن آگاهی، آموزش، اطلاعات و ظرفيت سازی است گام برداریم.

انتهای پیام/ع

نظر شما