شناسهٔ خبر: 21363512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتابخانه های فردیس متناسب با جمعیت شهرستان نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز فضای نمایشگاه، تنوع کتاب های حقوقی، روانشناسی و انتشارات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فردیس در سال های اخیر در حوزه کتابخوانی کمتر مورد توجه بوده و با توجه به جمعیت ٥٠٠ هزار نفری که معادل یک چهارم کرج است، باید به این حوزه اهمیت ویژه ای داده شود.
وی ادامه داد: باید فروشگاه های ارائه کتاب در فردیس افتتاح شود و نمایشگاه های کتاب را به سمت دائمی شدن سوق دهیم.
وی بودجه کنونی فردیس را برای ادارات دولتی ٨,٥ میلیارد اعلام کرد و افزود: سهم فرهنگ در شهرستان فردیس نزدیک به صفر بوده و این مسئله نگران کننده است چرا که سال ١٣٧٤ این شهرستان ٤ کتابخانه داشت و امروز با جمعیت ٢٠ برابری ١ مترمربع کتابخانه دولتی ساخته نشده است.
وی اظهار داشت: علی خیلدار مدیر کل ارشاد استان البرز همواره اعلام کرده اند که نیمی از هنرمندان البرز در فردیس فعالیت دارند و این شهرستان به لحاظ نیروی انسانی و هنری از پتانسیل بالایی برخوردار است اما امکانات برای عرضه فعالیت های هنری وجود ندارد و این مهم توجه ویژه دولت، استانداری البرز و اداره ارشاد را می طلبد.
قاسمی به لزوم ارتقا سرانه های فرهنگی، آموزشی و رفاهی در شهرستان فردیس اشاره و تصریح کرد: هدف ما ساخت فرهنگسراها و مکان هایی برای نمایش های خیابانی و تقویت رسانه های مکتوب و شنیداری در فردیس است چرا که غالب نیاز این شهرستان فرهنگی خواهد بود.
رئیس کمیسیون طرح و برنامه ریزی شورای شهر فردیس گفت: باید فروشگاه های ارائه کتاب در فردیس افتتاح شود و نمایشگاه های کتاب را به سمت دائمی شدن سوق دهیم و فردیس می تواند قطب فرهنگی جنوب استان البرز باشد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما