شناسهٔ خبر: 21363419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان مبارکه تجلیل شدند

اصفهان-ایرنا- پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان مبارکه چهارشنبه شب طی مراسمی در حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) با حضور مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه در این مراسم هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی را نهادینه کردن ارزش ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی بیان کرد.
' جواد اسدی ' افزود: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه دارند.
وی با بیان اینکه پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم برمی دارند گفت: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی شهرستان مبارکه افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می شوند.
اسدی عاشورا و پیام آن را بزرگترین ذخیره برای اسلام دانست و گفت: واقعه عاشورا موجب ناکامی دشمنان اسلام در طول تاریخ شده است و ظرفیت وجودی عاشورا به اندازه همه تاریخ جهان است .
رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه اظهار کرد: امروز دشمنان در تلاشند تا به اسلام ناب محمدی (ص) ضربه بزنند و چهره اسلام را زشت جلوه دهند بنابراین ضروریست تا فرهنگ تشیع به خوبی تبیین شود و بخش عمده ای از این کار برعهده مداحان به ویژه پیرغلامان اهل بیت (ع) است.
همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مبارکه با همکاری هیئت امنای امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه برگزار شد.
مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و بیش از 200 نفر از پیرغلامان هیئت های مذهبی شهرستان در امامزاده عزالدین محمد (ع) شهرمبارکه برگزار شد.
در پایان این همایش از پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان مبارکه با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

نظر شما