شناسهٔ خبر: 21363390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

مدیر پاویون ایران در نمایشگاه ITU Telecom World بوسان؛

ممنوعیت استفاده از نرم‌افزارهای کسپرسکی روسیه در آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا به سازمان های دولتی این کشور دستور داده است کلیه نرم افزارهای امنیتی شرکت روسی "کسپرسکی لب" را از سیستم های خود حذف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بی بی سی نوشت: این وزارتخانه گفت که نگران رابطه مقام های این شرکت مستقر در مسکو با دستگاه های امنیتی روسیه است.

این اقدام پیش از رای سنای آمریکا در هفته جاری برای ممنوع کردن استفاده از محصولات "کسپرسکی لب" توسط دولت آمریکا صورت می گیرد.

"کسپرسکی لب" مکررا روابط خود با کرملین را تکذیب کرده است. اما این ادعاها باعث شده بعضی از فروشندگان در آمریکا در عرضه محصولات این شرکت تجدید نظر کنند.

کسپرسکی بیش از ۴۰۰ میلیون مشتری در اطراف جهان دارد اما هرگز یکی از تامین کنندگان اصلی نیازهای دولت آمریکا نبوده است.

ایلین دوک، وزیر موقت وزارت امنیت داخلی، به سازمان های دولتی ۹۰ روز وقت داد شروع به حذف نرم افزارهای کسپرسکی و جایگزین کردن آنها کنند.

او در بیانیه ای گفت: "وزارت امنیت داخلی نگران روابط بعضی از مقام های کسپرسکی با دستگاه های اطلاعاتی روسیه و سایر سازمان های دولتی این کشور است."

او افزود: "این خطر که دولت روسیه، به طور مستقل یا در همکاری با کسپرسکی، از دسترسی ایجاد شده توسط محصولات کسپرسکی بهره برداری کند و اطلاعات فدرال و سیستم های اطلاعاتی را در معرض آسیب قرار دهد مستقیما بر امنیت ملی آمریکا اثر می گذارد."

 این شرکت را یوجین کاسپرسکی در سال 1997 تاسیس کرد

کسپرسکی گفت که از این تصمیم مایوس شده اما برای اثبات نادرستی این ادعاها تلاش خواهد کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است: "تاکنون هیچ فرد یا هیچ سازمانی به طور علنی شواهد معتبری ارائه نکرده است چون این اتهامات بر ادعاهای کذب و فرضیات نادرست استوار است."

اما دو ماه پیش وبسایت سازمان خبری بلومبرگ گزارش داده بود که شاهد ای میل هایی میان یوجین کاسپرسکی مدیر و کارمندان ارشد این شرکت بوده که درخواست سازمان اطلاعات "اف اس بی" روسیه برای اجرای یک پروژه محرمانه امنیت مجازی را تشریح می کرده است.

بلومبرگ اشاره کرد که این ابزارها نه فقط حملات سایبری را دفع می کرد، بلکه اطلاعات هکرها را هم در اختیار دستگاه های اطلاعاتی روسیه می گذاشت.

"اداره خدمات عمومی" دولت آمریکا در ماه ژوییه کسپرسکی لب را از فهرست عرضه کنندگان تایید صلاحیت شده خط زده بود.

این شرکت ادعا کرد که هم آمریکا و هم روسیه سعی دارند از آن به عنوان مهره ای در بازی های ژئوپولیتیکی استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما