شناسهٔ خبر: 21362962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

باخ از اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ به پاریس و لس‌آنجلس تمجید کرد

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مورد علت اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ به پاریس و لس‌آنجلس توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، در جریان صدوسی‌ویکمین نشست اعضای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که شب گذشته (چهارشنبه) به میزبانی شهر لیما، پایتخت پرو برگزار شد، براساس رأی‌گیری صورت گرفته، شهر پاریس به طور رسمی به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک 2024 و شهر لس‌آنجلس نیز به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک 2028 معرفی شدند.

فرانسوی‌ها پیش از این سه تلاش نافرجام برای کسب امتیاز میزبانی بازی‌های المپیک داشتند و 12 سال پس از ناکامی در کسب امتیاز میزبانی بازی‌های المپیک 2012 (امتیاز این بازی‌ها در سال 2005 به لندن داده شد) موفق به کسب امتیاز میزبانی بازی‌های المپیک 2024 شدند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص اعطای میزبانی بازی‌های المپیک به این دو شهر اظهار داشت: اعطای دو میزبانی تاریخی در واقع بردی سه سر برای شهرهای پاریس و لس‌آنجلس و البته کمیته بین‌المللی المپیک است.  سخت است که بشود چیزی بهتر از این را تصور کرد.

رئیس آلمانی IOC صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: اطمینان از ثبات بازی‌های المپیک برای ورزشکاران جهان آنهم برای 11 سال دیگر فوق‌العاده است. پاریس و لس‌آنجلس دو شهر فوق‌العاده از دو کشور فوق‌العاده هستند که تاریخچه فوق‌العاده‌ای هم در المپیک دارند.

باخ با گفتن جمله «هر دو شهر پاریس و لس‌آنجلس نسبت به میزبانی بازی‌های المپیک مشتاق بوده و در حال ترویج روحیه المپیکی در بهترین شکل ممکن هستند»، صحبت‌های خود را به پایان برد.

 

نظر شما