شناسهٔ خبر: 21362513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: مبارزه با مواد مخدر در ملایر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

ملایر- ایرنا - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتخاب ملایر به عنوان یکی از شهرهای آزمونه اجرای طرح کرامت، مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مشترک طرح کرامت با بیان اینکه نگاه نمایندگان مجلس به حوزه مبارزه با مواد مخدر راهگشا است و تاکنون مصوبات خوبی در این زمینه اجرایی شده است افزود: این در حالیست که رهبر معظم انقلاب نیز مبارزه با مواد مخدر را مساله نخست کشور عنوان کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه ریشه کنی مواد مخدر نیاز به عزم عمومی و جدی دارد افزود: اگر تمامی اقدامات همچون فرهنگی، انتظامی، اجتماعی و قضایی در کنار هم باشند، کارها اثرگذارتر و تحول در ملایر ایجاد خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نقش آموزش و پرورش را در این حوزه بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به آمار کمی دانش آموزان، آسیب پذیری و پایین آمدن سن اعتیاد باید در این حوزه جدی گام برداریم.
حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه در تجمع مردمی 50 هزار نفری اعلام انزجار از مواد مخدر مدارس را باید ویژه دید بیان کرد: مردم باید به طور ملموس نتایج و تحول های طرح کرامت و مبارزه با مواد مخدر را در شهرستان مشاهده کنند.
وی تاکید کرد: محیط باید برای خرده فروشان مواد مخدر به ویژه در حاشیه شهرها و روستاها ناامن شود و تمام ظرفیت های بسیج و نیروهای مردمی باید در این زمینه وارد عمل شوند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: از زمان آغاز اجرای طرح کرامت در ملایر، هم اکنون در مرحله گفتمان سازی و برانگیختگی عمومی هستیم و زمینه لازم برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.
سرهنگ داود ابراهیمی با بیان اینکه طرح کرامت در ملایر باید به عنوان مدل کشوری مورد استفاده و اجرا قرار گیرد بیان کرد: برای اجرای طرح کرامت در کشور باید از تمامی ظرفیت های شهرستان استفاده کرده و توان مضاعفی در این راه صرف کنیم.
وی بر لزوم استفاده از هنر برای اثرگذاری بیشتر اقدامات تاکید کرد و افزود: باید در زمینه برانگیختگی عمومی حدود 80 درصد جمعیت شهرستان توجیه شوند، در حالیکه تاکنون 45 هزار تن از جمعیت ملایر برای انزجار و تنفر از مواد مخدر توجیه شده اند.
سرهنگ ابراهیمی با اشاره به برگزاری تجمع مردمی 50 هزار نفری در ملایر در راستای اجرای طرح کرامت اظهار کرد: این تجمع در دریاچه کوثر ملایر برگزار می شود و این اقدام بسیار اهمیت دارد تا مردم نسبت به مواد مخدر برانگیخته شده و در جریان قرار گیرند.
شهرستان های ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان از بهمن ماه سال 95 به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند.
طرح اولیه مبارزه با مواد مخدر نیز از سال 90 به عنوان یکی از شهرهای آزمونه کشور در ملایر آغاز شد که تا سال گذشته اجرای این طرح ادامه داشت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما