شناسهٔ خبر: 21362461 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دوستی خطرناک یک مرد با مجرم خشن/مرد میهمان دسیسه شومی داشت + عکس

رکنا: دوستی مرد تهرانی با یک مجرم قدیمی او را به دردسر خطرناکی انداخت.

صاحب‌خبر -

روز هفدهم خرداد ماه ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک  سرقت خانه در خیابان زرافشان به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد .

با حضور مأمورین ، صاحبخانه در اظهاراتش عنوان داشت که یکی از دوستانش به نام "امیرمسعود . ب" با همدستی فرد دیگری ، با تهدید سلاح سرد و پس از بستن دست و پا و محبوس کردن وی اقدام به سرقت Stealing تمامی اموال باارزش داخل خانه اش کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ب ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " ساعت 8 شب بودکه  یکی از دوستانم به نام "امیرمسعود . ب" برای میهمانی به خانه ی من آمد ؛ حدودا ساعت 23:00 مشغول خوردن شام بودیم که ناگهان فرد غریبه ای بدون آنکه درب خانه را برای کسی باز کرده باشم ، با چاقو وارد خانه شد ؛ به حضور این شخص در داخل خانه اعتراض کرده و از امیرمسعود برای دستگیری این شخص درخواست کمک کردم اما در کمال تعجب ، ناگهان امیرمسعود به همراه این شخص به سمت من حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم شدید ، اقدام به بستن دست و پا و محبوس کردنم در داخل یکی از اتاق های خانه کردند ؛ پس از آن با سرقت تمامی اموال باارزش داخل خانه شامل طلاجات ، دلار و ارز خارجی ، گوشی تلفن همراه و وجه نقد مجموعا به ارزش تقریبی 35 میلیون تومان ، اقدام به سرقت خودرو شخصی بنده نموده و از محل متواری شدند .

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالباخته به واسطه یکی از دوستانش با "امیر مسعود . ب" آشنا شده اما طی یک سال رابطه دوستی که با وی داشته ، هیچگاه به محل زندگی اش در شهرستان اسلامشهر مراجعه نکرده و تنها اطلاعاتی ناقص در خصوص امیرمسعود و محل سکونتش دارد !! .

اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری امیرمسعود در دستور کار کارآگاهان قرار داشت ؛ کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه امیرمسعود در اسلامشهر ، به این شهرستان اعزام شده و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که مدتی است که امیرمسعود در محل سکونتش تردد ندارد .

در ادامه تحقیقات و با ثبت مشخصات "امیرمسعود" در سیستم جامع پلیس به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی ، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی اطلاع پیدا کردند که امیرمسعود مدتی پس از سرقت بعنف منزل در شهرک قدس ، اقدام به تشکیل گروه سارقین بعنف در پوشش مسافرکش با استفاده از خودروهای مسروقه کرده و پس از ارتکاب دهها فقره سرقت به این شیوه و شگرد در اسلامشهر و جاده ساوه ، توسط پلیس آگاهی اسلامشهر دستگیر و روانه زندان شده ؛ لذا ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، امیرمسعود در اختیار پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

"امیرمسعود" در همان تحقیقات اولیه و مواجه حضوری با شاکی پرونده ، صراحتا به طراحی سرقت بعنف منزل اعتراف و یکی از بچه محل هایش بنام "حسن . م" ( 24ساله ) را نیز به عنوان همدست خود معرفی کرد ؛ وی در خصوص نحوه ی انجام سرقت منزل دوستش به کارآگاهان گفت : "با حسن قرار گذاشتیم تا در شب سرقت ابتدا من به عنوان میهمان به داخل خانه رفته و پس از بررسی اوضاع داخل خانه و اطمینان از تنها بودن [ مالباخته ] ، درب خانه را برای حسن باز کنم " .

در ادامه تحقیقات و با شناسایی "حسن . م" در داخل زندان ، او نیز به پایگاه دوم آگاهی منتقل و در همان تحقیقات اولیه به مشارکت در سرقت بعنف منزل در شهرک قدس اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گرفت : " در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمین پرونده با فروش اموال مسروقه ، بیش از دو ماه در جزیره کیش حضور داشته و پس از آن در قالب سرقت های بعنف در پوشش مسافرکش سایر اقدامات مجرمانه خود را اینبار در شهرستان اسلامشهر ادامه دادند " .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، در پایان این خبر عنوان داشت : "متهمین با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما