شناسهٔ خبر: 21362389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واریز هزینه‌های زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت: باید همه هزینه‌های زائران اربعین شامل روادید، بیمه و درمان به ریال ایرانی از طریق درگاه اینترنتی موجود در سامانه سماح واریز شود و بعد از واریز، متقاضیان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفاتر زیارتی برای تکمیل ثبت نام مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -
حسن نظافتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: زائران اربعین مانند سال گذشته برای ثبت نام می‌توانند از هر کجا که دسترسی به اینترنت دارند به وسیله سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه از مردم می‌خواهد تا نزدیکترین دفتر زیارتی در اطراف خود را معرفی کنند گفت: اسامی تمام دفاتر مجاز در سامانه وجود دارد که متقاضیان به راحتی می‌توانند انتخاب کنند.

نظافتی افزود: بعد از واریز وجه در سامانه، متقاضیان باید مدارک را که شامل گذرنامه و دو قطعه عکس است تحویل دفتر زیارتی بدهند و دفاتر مدارک را به مراکز استان‌ها و سپس به کنسولگری عراق ارسال می‌کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دفاتر موظف هستند روادید را از کنسولگری عراق اخذ کنند و تحویل مردم دهند، گفت: اطلاعاتی همچون تاریخ رفت و برگشت، مرز خروجی و نحوه حمل و نقل زائران در سامانه سماح وجود دارد.

نظر شما