شناسهٔ خبر: 21362155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پس از چهار روز اجرای نمایش‌ها با معرفی و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زریوار خبر، براساس آرای هیات داوران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، رتبه سوم کارگردانی به سعید خیرالهی از ایلام برای نمایش «ویروس» رسید، سوران حسینی از مریوان کارگردان نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» رتبه دوم را کسب کرد و جایزه رتبه اول کارگردانی به پژمان شاهوری کارگردان نمایش «لیلی و مجنون» از بروجرد اهدا شد.

فاروق حسین‌پور کارگردان نمایش «آیینه زندگی» از مریوان شایسته تقدیر شناخته شد، و آرزو علیپور کارگردان نمایش «گیلدخت» از لاهیجان به جایزه بخش اثر برگزیده جشنواره دست یافت.

در بخش تحقیق و پژوهش نیز ضمن تقدیر از نگار نادری نویسنده نمایش «گیلدخت» از لاهیجان، جایزه این بخش به فاروق حسین‌پور نویسنده نمایش «آیینه زندگی» از مریوان به عنوان اثر برگزیده این بخش اهدا شد.

در بخش نویسندگی، سوران حسینی برای نویسندگی «آخرین مرزهای اشتغال» از مریوان به مقام سوم دست یافت، مختار محمدی از مریوان برای نویسندگی نمایش «تندیس» حائز رتبه دوم شد و جایزه رتبه اول این بخش هم به پژمان شاهوری کارگردان نمایش «لیلی و مجنون» از بروجرد رسید.

در بخش بازگیری مرد، ضمن تقدیر از آرتین امجدی بازگیر نمایش «دیوار» از سنندج، سامان شکیبا، میلاد صادق‌زاده و مهدی جودکی بازیگران نمایش «لیلی و مجنون» از بروجرد و خبات فتحی بازیگر نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» از مریوان، مختار محمدی بازیگر نمایش «تندیس» از مریوان مقام سوم این بخش را کسب کرد، جایزه رتبه دوم بازیگری مرد به مصطفی کولیوندی از ایلام برای بازی در نمایش‌های «ویروس» و «درددل روی خط حامل» اهدا شد و حسین ایزدی بازیگر نمایش «لیلی و مجنون» نیز رتبه اول این بخش را به خود اختصاص داد.

فرخنده دریایی بازیگر نمایش «پهلوان ناپهلوان» از خمینی‌شهر، مهتاب زند بازیگر نمایش «لیلی و مجنون» از بروجرد و الله پورجمشید بازیگر نمایش «موسسه کاریابی» از تهران به ترتیب حائز رتبه سوم، دوم و اول بخش بازیگری زن جشنواره دوازدهم تئاتر خیابانی مریوان شدند.

جایزه بخش موسیقی این جشنواره به نوید لاهیجی سازنده موسیقی نمایش «گیلدخت» از لاهیجان اهدا شد ضمن اینکه مجتبی خلیلی و امیر امینی طراحان فضای همین نمایش، جایزه بخش طراحی را دریافت کردند و حسین احمدی از مریوان جایزه بخش طراحی فضای برگزیده جشنواره را از آن خود کرد.

سعید سبحانی از مریوان جایزه بخش طراحی بروشور و پوستر نمایش «تندیس» گرفت و جایزه بخش طراحی لباس هم به کوروش معین‌فرد از بروجرد برای طراحی لباس نمایش «لیلی و مجنون» اهدا شد.

در بخش آیینی، نمایش‌های «آئینه زندگی» به کارگردانی فاروق حسن‌پور از مریوان و «گیلدخت» به کارگردانی آرزو علیپور از لاهیجان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

نمایش‌های «لیلی و مجنون» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد، «آخرین مرزهای اشتغال» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان، «موسسه کاریابی» به کارگردانی الهه پورجمشید از تهران، «ویروس» به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام، «تندیس» به کارگردانی مختار محمدی از مریوان، «بوکس» به کارگردانی محمود فلاحی از مشهد، «درددل روی خط حامل» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، «فرار از زندان» به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی از تهران و «داد، درد، دارد» به کارگردانی عبید رستمی از سنندج منتخب هیات داوران برای معرفی به جشنواره تئاتر فجر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما