شناسهٔ خبر: 21361967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

عکس یک کارمند واکنش وزیر و توضیحات مخابرات ایران

صاحب‌خبر -

فناوران- روز گذشتی عکسی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن یکی از کارمندان مخابرات آذربایجان غربی روی زمین نشسته و در حال گریه کردن است. 
وزیر ارتباطات مطابق روال خود، بلافاصله به انتشار این عکس در اینستاگرام خود واکنش نشان داد و اعلام کرد که به مدیرعامل مخابرات دستور داده سریعا پیگیر این وضعیت شود.
محمد جواد آذری جهرمی نوشت: «این تصویر را دیروز در میانه شلوغی کار دیدم. زیرنویس عکس حاکی از این بود که با کارمند معترضی در مخابرات آذربایجان غربی برخورد شده و میز و صندلی وی جمع آوری شده است. اخباری به من دادند که تقاضاهای این گروه قابل اجابت نیست و خارج از قواعد فعلی مخابرات ایران است. موضوع را در همان شلوغی برای مدیرعامل مخابرات ایران ارسال کردم و خواستم سریعا پیگیری کنند و مشکل مرتفع گردد. بخش بزرگی از توان ارتباطات کشور به سرمایه انسانی است. مخابرات ایران شاید در ظاهر با مشکلات مالی مواجه باشد اما همواره حفظ کرامت انسانی بر ما واجب است. امیدوارم به زودی جای این اشک و تلخی، لبخند و شادی بر لبان این خواهر آذری ام نقش ببندد».
اما در پی انتشار این عکس در شبکه های اجتماعی و البته واکنش وزیر، شرکت مخابرات ایران توضیحاتی را در  این زمینه منتشر کرد.
در اطلاعیه  روابط عمومی شرکت مخابرات ایران آمده است: «از آنجایی که نیروی انسانی در هرسازمان، به عنوان رکن اصلی به حساب آمده و تکریم آنان از اصول اصلی مدیریت است، سیاست شرکت مخابرات ایران نیز همواره حفظ منزلت نیروی انسانی، تامین  امنیت شغلی و اشتغال پایدار هست و خواهد بود. 
این شرکت با توجه به تقسیم بازار مخابراتی کشور بین اپراتورهای جدید و افزایش قابل توجه هزینه ها و تعهدات مخابرات در سال های اخیر تعدیل نیرو نداشته، زیرا حفظ کرامت انسانی همکاران, مبنای سیاست ها و اقدامات در شرکت مخابرات بوده و این شرکت ارزش و جایگاه والایی را برای نیروهای انسانی سازمان قایل است.  بر این اساس نیروی نشان داده شده در شبکه های اجتماعی، جزو نیروهایی بوده که بنا بر ضوابط حضور نیرو در محل کار  می بایست بعد از عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه در محل کار حضور یابد که به دلایل خاص خودشان از این موضوع امتناع ورزیده است و بنابراین به دلیل نامشخصی اقدام به انتشار به این عکس کرده است. 
لازم به ذکر است شرکت مخابرات به هیچ وجه در پی اخراج نیروها نبوده و انتشارعکس غیر واقعی و بدون بازگویی دلیل اتفاق، تنها استفاده ابزاری از شبکه های اجتماعی و مجازی است».

نظر شما