شناسهٔ خبر: 21361806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

اثرگذاری نماز جمعه مستلزم شناخت دقیق جایگاه و هم افزایی اعضای ستاد آن است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اثرگذاری نماز جمعه را مستلزم شناخت دقیق جایگاه و هم افزایی اعضای ستاد آن دانست و گفت: دست اندرکاران برپایی نماز جمعه اگر این دو رسالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، شاهد تحولات عظیمی در این عرصه خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، ( امام جمعه سابق قزوین ) افزود: آن مرحوم زحمات بسیار زیادی را برای شکل‌گیری و ادامه باشکوه نماز جمعه متحمل شدند و از خدای متعال برای ایشان علو درجات را مسالت داریم.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نماز جمعه، یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب نماز جمعه را قرارگاه معنوی، تقوایی، بصیرتی، فرهنگی و ایمانی معرفی کرده‌اند که تعریف ایشان، جایگاه عظیم نماز جمعه و اهمیت کار شما را به خوبی نشان می‌دهد.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه تعاریف و تفسیرهای مقام معظم رهبری از نماز جمعه را باید به طور جدی پیگیری کنیم، ادامه داد: اگر مطالبات ایشان را در حوزه نماز جمعه اجرایی نکنیم، همه کارها تشریفاتی شده و اثر مطلوب خود را از دست خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: هر نماز جمعه یک انقلاب و راهپیمایی عظیم برای تعظیم شعائر الهی و اثرگذاری بیشتر در جامعه است و اگر به این معنا یقین داشته و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم، شاهد اتفاق های مطلوب ‌تر خواهیم بود.
وی، اقامه نماز را معروف بزرگی دانست که مانع از بروز منکرها می شود و افزود: اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست زیرا اگر نماز در جامعه اقامه شود منکرات کنار رفته و معروف‌ ها تقویت خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اقامه نماز را یکی دیگر از رسالت‌ های فعالان عرصه نماز جمعه برشمرد و گفت: فعالان این عرصه باید همواره دغدغه دین و اقامه نماز را داشته باشند و برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، فعالیت و برنامه ‌های ستاد نماز جمعه قزوین را حرکتی رو به جلو و همراه با پیشرفت دانست و با اشاره به افزایش چشمگیر حضور مردم در نماز عید فطر و عید قربان، افزود: خوشبختانه همه ساله شاهد افزایش جمعیت در نماز عید فطر و عید قربان هستیم و ضروری است هر سال بلافاصله پس از نماز عید فطر و قربان برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.
امام جمعه قزوین بر جذب هر چه بیشتر مردم به نماز جمعه تاکید کرد و گفت: ستاد نماز جمعه باید جاذبه هایی ایجاد کند تا هر روز شاهد افزایش جمعیت نمازگزاران جمعه باشیم.
وی بر الگوگیری از تجارب ستادهای موفق نماز جمعه سراسر کشور و انتقال تجربه های موفق ستاد نماز جمعه قزوین به سایر شهرها تاکید کرد.

*** افزایش 6 برابری جمعیت نمازگزاران عید قربان در قزوین
رئیس ستاد نماز جمعه قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، رویکرد این ستاد تنها برگزاری نماز جمعه نیست، بلکه اقامه نماز است.
علی شفیعی شاد ادامه داد: مقام معظم رهبری، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، بصیرتی، اخلاقی و قلب فرهنگی هر شهر معرفی کرده‌اند که باید روحیه معنویت، تقوا و ایمان را در شهر تقویت کند.
به گفته وی، بخش عمده تحقق این رسالت که دغدغه جدی مقام معظم رهبری است، برعهده ستاد نماز جمعه بوده که با همدلی و وفاق محقق خواهد شد.
وی در ادامه به برخی از اقدام های انجام شده در ستاد نماز جمعه قزوین اشاره و یادآور شد: تشکیل و راه‌اندازی معاونت پژوهشی یکی از اقدام های خوب و سازنده ستاد نماز جمعه بوده و کارهای پژوهشی خوبی در حوزه نماز جمعه، خطبه ‌ها و فرآیندها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در این مدت حدود 2 هزار طرح گرافیکی طراحی و منتشر شده، اضافه کرد: در حوزه نشر و رسانه، نشریه جماعت به عنوان کاری فاخر و بی‌نظیر منتشر شد و بنا داریم در دور جدید، این نشریه را به همراه چند نشریه دیگر به صورت الکترونیک در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
شفیعی ‌شاد ادامه داد: در نماز عید فطر امسال نسبت به سال گذشته افزایش 10 برابری و در نماز عید قربان نیز با افزایش 6 برابری جمعیت شهر قزوین روبرو بودیم.
رئیس ستاد نماز جمعه قزوین در خصوص برنامه ‌های پیش روی این ستاد نیز اظهار کرد:طرح روستاها با رویکرد رفع موانع حضور مردم روستاهای اطراف قزوین در نماز جمعه در دست اجرا است که امیدواریم به زودی محقق شود.
وی با اشاره به طرح میعاد دانش‌ آموزی که با انجام تفاهم نامه‌ این ستاد با آموزش پرورش صورت گرفته، گفت: بنا داریم در این طرح زمینه حضور هدفمند دانش‌آموزان را در نماز جمعه بیش از گذشته فراهم کنیم.
در این نشست ضمن تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه، طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، رضا مروتی به عنوان معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه قزوین منصوب شد.
8054/ 6012 خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما