شناسهٔ خبر: 21361187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای جامع طرح کرامت نسخه واحدی برای کشور است

به گزارش ایرنا سید رسول حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مشترک طرح کرامت در شهرستان ملایر افزود: برای اجرای موفق این طرح باید از توانمندی های خود مردم کمک

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا سید رسول حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مشترک طرح کرامت در شهرستان ملایر افزود: برای اجرای موفق این طرح باید از توانمندی های خود مردم کمک گرفت.
وی با بیان اینکه در زمینه ابلاغ اعتبارات هیچ محدودیتی وجود ندارد، اظهار کرد: تا سه ماه گذشته اعتبار خاصی برای اجرای این طرح اختصاص پیدا نکرده بود، اما در حال حاضر برای 33 طرح اعتبار خوبی مصوب شده است.
وی با اشاره به نمونه بودن ملایر و فلاورجان اصفهان برای اجرای طرح کرامت بیان کرد: هم اکنون ملایر در ارائه و اجرای برنامه های طرح کرامت گوی سبقت را از فلاورجان ربوده است.
حسینی اجرای مطلوب طرح کرامت را در گرو یک حرکت بسیجی و جهادی و بکارگیری از تمامی ظرفیت ها دانست و افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، همه مسئولان دستگاه ها همچون قضایی، فرهنگی و انتظامی باید اقداماتشان چشمگیر باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیران این شهرستان در اجرای طرح کرامت و تشکیل شوراهای محلی در تمامی روستاهای ملایر شد و ادامه داد: نیاز است نمایندگان مجلس در راستای جذب اعتبارات ملی و معنوی اجرای بهینه این طرح ما را حمایت کنند.
حسینی با بیان اینکه ملایر جایگاه ویژه ای در ارائه و اجرای برنامه ها و رسیدن به هدف دارد اظهار کرد: با توجه به شناسایی گروه های در معرض خطر و فرهنگ بالای مردم این شهرستان، افق کار بسیار روشن است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز هنر و ابزار هنر را پتانسیلی قوی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: سینما یکی از هنرهای شاخصی است که تاثیر بسزایی در مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح کرامت دارد.
سعید کتابی با اشاره به اینکه از هنر سینما می توان برای آموزش ها و انتقال مفاهیم و ارزش ها استفاده کرد افزود: در این زمینه می توانیم از ظرفیت هنرمندان و سینماگران با یک رویکرد خلاقانه و ابتکاری بهره بگیریم.
وی با تقدیر از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در زمینه پیگیری و اجرای مصوبات طرح کرامت بیان کرد: دستگاه های اجرایی ملایر برای اجرای مطلوب طرح به خوبی پای کار هستند و مقرر شد هر 15 روز یکبار جلسه های ستاد تشکیل شود.
کتابی بر لزوم ورود جدی مدیران به حوزه آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی برای اجرای برنامه های خود تاکید کرد و گفت: با توجه به اقدامات مطلوب انجام شده امسال شاهد کاهش 31 درصدی طلاق در ملایر هستیم.
شهرستان های ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان از بهمن ماه سال 95 به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند.
طرح اولیه مبارزه با مواد مخدر از سال 90 به عنوان یکی از شهرهای آزمونه کشور در ملایر آغاز شد که تا سال گذشته اجرای این طرح ادامه داشت.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما