شناسهٔ خبر: 21360949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

جزیره هنگام به مرکز گردشگری حلال ایران تبدیل می شود

قشم - مدیرعامل منطقه آزاد قشم از سیاست اجرایی برای تبدیل جزیره هنگام در قشم به مرکز گردشگری حلال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی در جلسه ای که با حضور بهروز حجت رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال ایران، نفیسه صادقی مدیر امور بین الملل این مرکز و ۲۸ تن از مسئولان و کارشناسان مرتبط با این مرکز در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، گفت: جزیره هنگام با ۳۳ کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت های مناسب به مرکز گردشگری حلال کشور تبدیل می شود.

وی اعلام کرد: با جلوگیری از ورود خودرو و فعالیت های صنعتی در جزیره هنگام، شرایط ویژه ای را برای تحقق سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد گردشگری پاک و حلال در جزیره هنگام را اجرا می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آرامش و امنیت به عنوان دو مولفه مهم مورد نیاز گردشگران نام برد و افزود: مردمان مهربان و مهمان دوست جزیره هنگام در کنار امکانات گردشگری این جزیره از ویژگی های هنگام برای تبدیل شدن به مرکز گردشگری حلال ایران است.

او گفت: امنیت غذایی کشور باید به دو صورت کمی و کیفی بررسی کردو خوشبختانه در قشم اداره غذا و داروی این منطقه به تجهیزات بسیار پیشرفته قابلیت بالایی در حوزه بررسی کیفی محصولات غذایی را دارد.

مومنی ادامه داد: در بخش کمی بررسی محصولات غذایی هم قشم با داشتن سهم ۸۴ هزار تُنی در بخش تولید ماهی در قفس براساس برنامه ششم توسعه مهمترین مرکز این صنعت است.

وی از تولید محصولات غذایی سالم در ایران و ظرفیت های ارزشمند گردشگری به عنوان فاکتورهای مهم برای گرشگران کشورهای اسلامی نام برد و افزود: خلیج دلفین های آزاد، آهوان جبیر، ماسه های نقره ای و سواحل آرام بخشی از طبیعت بکر جزیره هنگام است که می تواند به صنعت گردشگری این جزیره کمک کند.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد قشم با برشمردن ظرفیت های مختلف گردشگری و صنعتی در جزیره هنگام، گفت: با کمک مرکز ملی تحقیقات ایران و سازمان غذا و دارو می توان  بهترین شرایط را برای گردشگری حلال در جزیره هنگام ایجاد کنیم.

بنا به این گزارش، پیش نشست همایش بین المللی حلال که قرار است ۲۲ تا ۲۴ آذر ماه امسال در مشهد مقدس برگزار شود با حضور رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال ایران، مدیر امور بین الملل این مرکز و ۲۸ تن از مسئولان و کارشناسان مرتبط با این مرکز، با توجه به ویژگی های اداره کل غذا و داروی منطقه آزاد قشم در این جزیره برگزار شد.

نظر شما