شناسهٔ خبر: 21360861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه خبر کوتاه از شهرستان مرزی بانه

شیرکو خندانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گازرسانی در مناطق شهری بانه اواخر اردیبهشت امسال با تغییر پیمانکار طرح وارد مرحله جدیدی شد و

صاحب‌خبر - شیرکو خندانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گازرسانی در مناطق شهری بانه اواخر اردیبهشت امسال با تغییر پیمانکار طرح وارد مرحله جدیدی شد و امسال تعهدات شرکت گاز برای اجرای شبکه گاز حدود 6 هزار متر است که تاکنون چهار هزار و 800 متر آن انجام و 150 انشعاب گاز نیز برای مشترکان نصب شده است.
وی افزود: امسال همچنین گاز رسانی به سه روستای سوتو، گه وره دار و قولستر با 23 کیلومتر خط انتقال و گازرسانی به شهرک بعثت بانه با هفت کیلومتر شبکه را در دست اقدام داریم.
خندانی تاکید کرد: یک طرح 40 کیلومتری شبکه و خط انتقال که بخشی از هزینه های آن از طریق بنیاد برکت تامین شده و همچنین از محل اعتبارات شرکت گاز 20 کیلومتر اجرای شبکه حفره های خالی شهر بانه را نیز امسال در دست اقدام داریم که با اجرای شبکه حفره های خالی بانه تا سال 97 همه مناطق این شهر از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی یادآور شد: با اجرای شبکه حفره های خالی شهر بانه برای همه منازل تازه ساخت شبکه انتقال گاز اجرا می شود تا این واحدها نیز از نعمت گاز و خدمات این شرکت بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: در محله بوستان بانه بیش از سه کیلومتر شبکه گاز رسانی انجام می شود و گاز این محله از 20 شهریور وصل است و ساکنان محله با اخذ مجوز از شهرداری می توانند پس از لوله کشی و خرید انشعاب، از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

**نخستین نمایشگاه عسل و انگور سیاه در بانه گشایش یافت
رئیس اداره تعاون روستایی بانه از برگزاری نخستین نمایشگاه عسل و انگور سیاه (تره ره شه) و فرآورده های آن در ای شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 13 غرفه عرضه عسل محلی و یک مرکز خرید انگور در میدان جهاد برپا شدخ است.
هیوا مجیدی آذر روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه از 22 شهریور تا 15 مهر در این محل بر پا است و تولید کنندگان عسل و انگور می توانند محصولات و فرآورده های خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.
وی افزود: با توجه به اینکه شهر بانه در اواخر شهریور پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است در این نمایشگاه محصولات باغی اورگانیک به مسافران معرفی و عرضه می شود.
مجیدی آذر با بیان اینکه در بحث تازه خوری انگور تولید بانه یک غرفه در میدان تره بار تهران گشایش یافته است، یادآور شد: یکی از برنامه های تعاون روستایی شناسایی و معرفی انگور به صورت استانی است و قرارداد تولید چهار هزار تن انگور با کارخانه کنسانتره شاهرود سمنان منعقد شده است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه بسیاری از فرآورده های اورگانیک عسل محلی بانه که خواص داروی دارند، عرضه شده است.
سطح باغات انگور در بانه بیش از 2 هزار و 500 هکتار است.

**سینما آربابا جای خالی سینما را در بانه جبران می کند
مدیر سینما آربابا در شهر بانه گفت: با آغاز فعالیت مجدد این سینما از ابتدای شهریور ماه جاری به عنوان نخستین سینمای بعد از انقلاب در این شهر، جای خالی محل نمایش فیلم در بانه تا حدودی جبران می شود.
اوین شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سینما آربابا برای نخستین بار سال 95 با اکران فیلم محمد رسول الله(ص) با استقبال نا مناسب مردم کار خود را شروع کرد و بعد برای مدت یک سال تعطیل شد ولی از اوایل شهریور ماه امسال بار دیگر کار خود را آغاز کرد.
وی اظهار کرد: این سینما در سال جاری با مجوز رسمی شروع بکار کرده و فیلم سینمایی نهنگ عنبر 2 با ژانر کمدی نخستین فیلمی بود که در سینما بانه همزمان با سینمای های سراسر کشور اکران شد و مردم نیز استقبال خوبی از این فیلم کردند.
شریفی یادآور شد: هم اکنون در سینما آربابا بانه یک سانس فیلم اکران می شود ولی همزمان با بازگشایی مدارس هر روز 2 سانس فیلم در این سینما اکران می شود که یک سانس به کودکان اختصاص دارد.
وی مهمترین مشکلات این سینما را کمبود بودجه و قدیمی بودن تجهیزات اعلام کرد و ادامه داد: تجهیزات این سینما به روز نیست و تمام هزینه های سینما از درآمد حاصل از نمایش فیلم تامین می شود ضمن اینکه بخش های مختلف سینما نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
مدیر سینمای بانه با بیان اینکه سالن سینما متعلق به اداره ارشاد اسلامی است که باید سالن سینما از این اداره جدا شود، گفت: بانه شهر فیلم سازان بزرگی چون طاها کریمی و بهمن قبادی است و باید فیلم های فیلمسازان بانه ای برای مردم این شهر به نمایش گذاشته شود.
سالن نمایش سینما آربابا بانه ظرفیت 200 نفر را دارد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/ 9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام /*
انتهای پیام

نظر شما