شناسهٔ خبر: 21360825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم ملایر در مجلس:

انزجار از مواد‌ مخدر از مدارس باید آغاز شود

R41405/P1492/S6,75/CT11

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر تبدیل به مطالبه عمومی شده است گفت: انزجار از مواد‌ مخدر باید از مدارس باید آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر حجت‌الاسلام احد آزادیخواه شامگاه چهارشنبه در ستاد مشترک طرح کرامت شهرستان با اشاره به پایلوت بودن شهرستان ملایر اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها و توان شهرستان ملایر باید در راستای اجرای بهینه طرح کرامت استفاده شود تا بتوانیم الگوی شایسته‌ای برای کشور ارائه کنیم .

وی با بیان اینکه مسئولان نباید به اجرای طرح کرامت به عنوان یک وظیفه اداری نگاه کنند گفت: در راستای اجرای بهینه و ریشه‌کنی معضل اعتیاد همه دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف مردم، هنرمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و غیره همه باید پای کار باشند.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه اگر از مشارکت مردم در اجرای این طرح استفاده شود قطعا با موفقیت همراه است تصریح کرد: مردم‌ می‌توانند با شناسایی افراد آلوده، کمک به خانواده‌های معتادان بی‌بضاعت، ورود افراد خیر برای توانمندسازی افراد بهبود یافته و‌خانواده‌های افراد در حال بهبود و ‌غیره در اجرای بهینه طرح کرامت شهرستان ملایر مشارکت حداکثری داشته باشند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه مردم باید از مسئولان مبارزه با اعتیاد را مطالبه‌گر باشند اظهار داشت: اگر این حس انزجار و برانگیختگی در بین آحاد مردم ایجاد شود اعتیاد و ‌معضل مواد مخدر از ملایر ریشه‌کن می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش اساسی و اثر گذار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و ‌دانشجویان در راستای مبارزه همه‌جانبه در این طرح افزود: انزجار عمومی از مواد مخدر باید از مدارس آغاز شود.

آزادیخواه با تاکید براینکه اگر تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، قضایی، فرهنگی و انتظامی در راستای مبارزه با اعتیاد در کنار هم قرار گیرد قطعا نتیجه کار‌ها اثرگذارتر می‌شود افزود: مردم باید به‌طور ملموس نتایج و تحولات اجرای طرح کرامت در شهرستان را احساس کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بستر‌های لازم برای مبارزه همه‌جانبه با معضل اعتیاد در ملایر فراهم است گفت: طرح کرامت در ملایر به عنوان یک مدل و الگوی کشوری مورد استفاده و اجرا قرار می‌گیرد و در راستای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح باید تمامی ظرفیت‌های ‌‌شهرستان بکار گرفته شود.

 داود ابراهیمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مراحل اولیه اجرای طرح کرامت یعنی برانگیختگی عمومی در حال اجراست افزود: باید در این راستا 80 درصد جمعیت شهرستان توجیح شوند و این در حالیست که تاکنون 45 هزار نفر از جمعیت شهرستان ملایر در زمینه انزجار و تنفر از مواد مخدر و ‌معظل اعتیاد توجیح شده‌اند.

وی از برپایی تجمع 50 هزار نفری انزجار عمومی در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به بحث بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی نقش فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان در این تجمع باید به طور ویژه دیده شود.

فرمانده سپاه ملایر با اشاره به اینکه اجرای این طرح یکی از اولویت‌‌‌های سپاه و‌ بسیج است گفت: طرح کرامت به دنبال بازگرداندن کرامت از دست رفته افراد گرفتار در دام‌ مواد‌ مخدر و حفظ کرامت افراد جامعه است.

ابراهیمی با بیان اینکه هر کجا مردم با روحیه بسیجی وارد میدان شده‌اند موفقیت‌های متعددی به دست آمده ‌است تصریح کرد: امروز اجرای موفق طرح کرامت در راستای مبارزه با معضل اعتیاد نیازمند حضور همه اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر با روحیه بسیجی است .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تاکید بر اینکه اجرای طرح کرامت از بهمن ماه سال گذشته در دو شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر به صورت پایلوت آغاز شده است گفت: طی این مدت اقدامات موثر و خوبی در شهرستان انجام شده و نوید بخش این مسئله است که اجرای طرح کرامت تا رسیدن به یک الگوی جامع برای اجرا در کل کشور به حرکت خود ادامه می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ‌پیشگیری نیازمند اعتبار و هزینه است تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده در راستای اجرای با قوت ‌و ‌قدرت این طرح در شهرستان تخصیص به‌موقع اعتبارات است که امیدواریم پیگیری‌های مجموعه مسئولان استانی، شهرستانی و‌ نمایندگان ‌ملایر در این زمینه مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما