شناسهٔ خبر: 21360599 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رونمایی از آیفون جدید با چاشنی شوخی

کنفرانس معرفی آیفون جدید سه‌ شنبه‌ شب در حالی برگزار شد که علاقه‌مندان مدت‌ها بود منتظر رونمایی شاهکار جدید اپل بودند تا شاید این بار تغییری شگرف رخ داده باشد.

صاحب‌خبر -

اپل هر سال با مخفی کردن ویژگی‌های محصولات جدید، علاقه‌مندان را تا روز کنفرانس معرفی محصولات تازه چشم به راه می‌گذارد.

گاهی این انتظارها به معرفی محصول با فناوری نوین و متفاوت می‌انجامد و گاهی ناامیدکننده‌تر از انتظارهاست اما امسال هم مثل چند سال گذشته کسی از رونمایی این محصولات شگفت‌زده نشد و تقریبا همه مشخصات آیفون‌های جدید همان بود که انتظار می‌رفت.

معرفی 3 آیفون در یک کنفرانس

آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون10، نسل سوم ساعت اپل و نسل جدید اپل تی‌وی با پشتیبانی محتوای 4K محصولاتی بودند که در این کنفرانس معرفی شدند.

اپل واچ 3 به نسل چهارم شبکه تلفن همراه مجهز است و به این ترتیب با امکان اتصال به اینترنت، بدون نیاز به‌وجود گوشی آیفون، می‌توان از امکانات این ساعت استفاده کرد اما بدون شک رونمایی از سه گوشی آیفون، بخشی بود که همه شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندانی که خبرهای کنفرانس را دنبال می‌کنند، انتظارش را داشتند.

دو مدل آیفون 8 و 8 پلاس در واقع مدل‌های به روزرسانی شده آیفون‌های 7 و 7 پلاس هستند.

منتقدان درباره نوع جدید این گوشی‌ها و تفاوت آن با انواع قبلی معتقدند تنها تغییر ملموس عمودی شدن لنز دوربین و فلاش گوشی است.

ویژگی دیگر آیفون 8 شارژ شدن بدون سیم، دوربین و بلندگوهای قوی‌تر و سیستم عامل پرسرعت‌تر است.

با این حال هیچ یک از این تغییرات، چیزی نبود که علاقه‌مندان آیفون از نسل هشتم این گوشی انتظار داشتند.

10 سالگی آیفون

در این گوشی همان طور که انتظار می‌رفت از دکمه خانه (Home) به‌طور فیزیکی خبری نیست و تمام صفحه آن نمایشگر است. البته قسمت کوچکی از بخش بالایی گوشی برای قرار دادن دوربین جلو و دیگر حسگرها پوشانده شده است.

همچنین جلو و پشت گوشی شیشه‌ای است که با فلز به یکدیگر متصل شده‌اند. از نظر نرم‌افزاری نیز این گوشی قادر است با استفاده از 30 هزار نقطه مادون قرمز، چهره صاحبش را حتی در تاریکی شناسایی و قفل گوشی را برای او باز کند.

به این ترتیب این گوشی مثل بسیاری از مدل‌های قبلی آیفون رکورد قیمت گوشی را شکست و نخستین گوشی تلفن همراه هزار دلاری جهان نام گرفت البته کمپانی اپل قیمت این گوشی را با یک دلار کمتر، 999 دلار (حدود چهار‌میلیون تومان) اعلام کرده است! در واقع هزینه‌ای که برای این گوشی پرداخت می‌شود، هزینه تغییرات اندک در طراحی و ارتقای چند ویژگی نرم‌افزاری است.

پیش فروش آیفون 10 از تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) آغاز می‌شود و اپل آن را از تاریخ 3 نوامبر (14آبان) روانه بازار می‌کند.

اما ایرانی‌‌ها همزمان با رونمایی از آیفون 10 موجی از شوخی با این گوشی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و با قیمت هزار دلاری این گوشی جوک‌ها و شوخی‌های زیادی کرده‌اند که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.

با قیمتی که آیفون 10 دارد بزودی به یکی از لاکچری‌های جدید بچه‌ پولدارها تبدیل خواهد شد، این در حالی است که شرکت اپل نرم‌افزارهای ایرانی این گوشی را از روی درگاه اپل استور حذف و دلیل آن را تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ذکر کرده است.

سپیده شعرباف - دانش

نظر شما