شناسهٔ خبر: 21360276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات صنایع دستی کشور از مرز 250 میلیون دلار در سال، فراتر رفته است

مدیر کل صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:صادرات صنایع دستی کشورمان از مرز 250 میلیون دلار در سال، فراتر رفته است که در دولت یازدهم 111 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پویا محمودیان عصر دیروزدر مراسم گشایش هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان افزود: استان اصفهان با 334 درصد بالاترین رشد را در مدت مذکور داشته که در خور تقدیر است هرچند هنوز با آنچه که هدفگذاری شده فاصله دارد.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی کشورمان از مرز 250 میلیون دلار در سال، فراتر رفته است، اظهار کرد: صادرات صنایع دستی در دولت یازدهم 111 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه احتساب این میزان صادرات بدون در نظر گرفتن زیور آلات سنتی و صادرات چمدانی بوده است، تاکید کرد: بدون شک میزان صادرات صنایع دستی کشورمان از این رقم بالاتر است.

مدیر کل صادرات صنایع دستی کشور گفت: باتوجه به روند رشد صادرات صنایع دستی تا پایان برنامه ششم، ارزش صادرات این بخش به یک میلیارد دلار خواهد رسید در این مسیر اصفهان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی صنایع دستی کشورمان نقشی مهم دارد.

محمودیان با بیان اینکه در صدد ایجاد ارتباط و بهره برداری از سایت های خارجی مانند آمازون و ای بی (ebay) برای فروش جهانی صنایع دستی کشورمان در ماه های آینده هستیم، افزود: در سال 92 فقط 2 سایت فعال برای فروش صنایع دستی داشتیم اما اکنون حدود 200 سایت اینترنتی در این زمینه فعال است.

وی حضور شرکت های دانش بنیان، ایجاد خانه های خلاق و برگزاری رویدادهای کارآفرینی را در رشد صادرات صنایع دستی موثر دانست و اظهار کرد: بزودی 2 خانه خلاق در تهران و اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می شود که حضور آنها در بازار صنایع دستی، هدفمند است.

محمودیان با اشاره به رشد 111 درصدی صادرات صنایع دستی در کشورمان تا پایان سال 95 نسبت به ابتدای سال 92 گفت: این رشد بطور پیوسته رخ داد و باعث شد صنایع دستی در کنار خشکبار و محصولات کشاورزی و لبنی به بالاترین رشد صادرات برسد.

وی همچنین با اشاره به رشد یکهزار و 150 درصدی حضور در نمایشگاه های بین المللی، تصریح کرد: در سال 92 فقط در 2 نمایشگاه بین المللی شرکت کردیم که این حضور تا پایان سال 95 به بیش از 67 نمایشگاه بین المللی رسید.

مدیر کل صادرات صنایع دستی کشور، ادامه داد: همچنین در این مدت شاهد رشد 111 درصدی در برگزاری نمایشگاه های داخلی،رشد 95 درصدی در بازارچه های موقت، رشد 100 درصدی در برپایی بازارچه های دائمی صنایع دستی کشورمان بوده ایم.

هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان عصر دیروزدر محل باغ موزه چهلستون اصفهان گشایش یافت شد.
این نمایشگاه دارای 150 غرفه تخصصی و تا 27 شهریور ماه جاری برپاست.

 

انتهای پیام/م

 

صنایع دستی بالاترین رشد را در سبد صادرات غیر نفتی کشور داشته است

نظر شما