شناسهٔ خبر: 21359481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

آشنایی با تاثیرات تلفن همراه بر باروری

بر اساس آمارهای مختلف مشخص شده است که یکی از علل اصلی تصادف در حین رانندگی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین:برخی از خطرات استفاده از موبایل<Mobile> :
پاره شدن رشته های DNA
افزایش احتمال ابتلا به سرطان
رشد تومرهای مغزی
افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون و سر دردهای دائمی
افزایش سرعت گسترش تومورها
ایجاد سنگ کلیه و ناراحتی های کلیوی
ناراحتی های قلبی و فشار خون
بروز مشکلات رفتاری در کودکان
و….
بر اساس آمارهای مختلف مشخص شده است که یکی از علل اصلی تصادف در حین رانندگی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

تاثیر موبایل بر باروری مردان
همچنین تحقیقات تاثیر اشعه های تلفن همراه را بر باروری مردان اثبات کرده است. امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. زیرا اسپرم را می کشد و باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند. بنابراین به آقایان توصیه می شود که تلفن همراه خود را روی کمربندشان که در نزدیکی سیستم تولیدمثل آنها می باشد و یا در جیب شلوارشان قرار ندهند، زیرا اثرات سوء تلفن همراه بر اسپرم ها مشخص شده است.

تاثیر موبایل بر باروری زنان
اما تاثیر اشعه های موبایل بر باروری زنان هنوز مشخص نیست. ضمنا فقدان شواهد قاطع درمورد تاثیرات تلفن همراه بر باروری زنان به این معنا نیست که این اشعات هیچ تاثیری بر باروری زنان نخواهند داشت. برخی از دانشمندان می گویند که تشعشعات حاصل از تلفن همراه بر زنان باردار اثر کرده و ممکن است منجر به سقط جنین و یا نواقص جنینی در آنها شود. زنانی که درصدد باردار شدن هستند یا در حال حاضر باردار هستند، باید تا میتوانند کمتر در معرض تلفن همراه خود قرار گیرند. خانم های باردار باید حداقل ۲ متر با موبایل فاصله داشته باشند.

چند پیشنهاد برای کاهش خطرات تلفن همراه
اگرچه ضررهای تلفن های همراه به عموم مردم گوشزد می شود، اما واقعا نمی توان از آن استفاده نکرد. بنابراین می توانید با رعایت نکات زیر ضررهای آن را به حداقل برسانید :
حتی المقدور از ارسال پیامک به جای صحبت کردن با گوشی تلفن همراه استفاده کنید، زیرا اشعه های کمتری تولید کرده و کمتر آسیب می رساند.در صورتی که می خواهید از تلفن همراه استفاده کنید، از دستگاههای هندزفیری استفاده کنید و از چسباندن مستقیم گوشی موبایل به سرخود خودداری کنید.گوشی موبایل خود را در فاصله دوری از بدن خود قرار دهید تا از تشعشات آن در امان باشید

پزشک آنلاین

دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

نظر شما