شناسهٔ خبر: 21359362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لفاظی پل رایان: ایران، عامل بی ثباتی منطقه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: ایران، عامل بی ثباتی منطقه ای است.

صاحب‌خبر -

ادعای پل رایان: ایران عامل بی ثباتی منطقه استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس که از او پرسید آیا در جلسات محرمانه نشانه هایی دیده اید دال بر اینکه ایران به توافق هسته ای پایبند نیست؟ گفت: به نظر من ایران کارهای زیادی انجام می دهد تا خط ها را به عقب براند و منطقه را بی ثبات کند. به نظرمن، ایران کارهای زیادی انجام می دهد که خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و در حوزه موشک های بالستیک و اشاعه (هسته ای) و تامین مالی گروههای تروریستی و استقرار موشک در کشورهای دیگر برای حمله به اسرائیل است. پس من ایران را نیرویی متخاصم در منطقه خاورمیانه می بینم که هرکاری که بتواند انجام می دهد تا برای بی ثبات کردن همسایگانش، تامین مالی کند. به نظرمن، کاری که ایران تلاش می کند انجام بدهد اساسا اینطور است که همسایگانش را تضعیف کند و تروریسم را صادر کند.

خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید: اما این مسائل بخشی از توافق هسته ای نبود؟
رایان در پاسخ  گفت: بله می دانم که این مسائل بخشی از توافق هسته ای نبود اما این مسائل بخشی از مشکلی است که داریم یعنی تلاش ایران برای بی ثبات کردن همسایگانش و نقش آفرینی در جایگاه بزرگترین حامی تروریسم دولتی در جهان.
خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید: بار دیگر سوال اولم را می پرسم. آیا هیچ نشانه ای مشاهده می کنید دال بر اینکه ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند نیست؟
رایان در پاسخ گفت: من هنوز پاسخ کامل این سوال را نمی دانم.

نظر شما