شناسهٔ خبر: 21359349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با صدور بیانیه؛

حمایت نتانیاهو از همه پرسی کردستان

تهران- ایرنا-'بنیامین نتانیاهو' نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق و تشکیل یک دولت مستقل کُرد اعلام حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری المیادین،در حالی‌که جامعه بین المللی نگران است که جدایی اقلیم کردستان عراق تنش میان بغداد و اربیل را تشدید و در مسیر مبارزه با گروه تروریستی داعش سنگ‌اندازی کند، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای آورد که این رژیم از تلاش‌هایی که کردها برای دستیابی به استقلال‌ خود صورت می‌دهند، حمایت می‌کنیم.
طبق این بیانیه:اسرائیل از سازمان پ‌ک‌ک‌ حمایت نمی‌کند و آن را سازمانی تروریستی می‌داند برعکس‌ ترکیه از سازمان تروریستی حماس حمایت می‌کند.
در ابن بیانیه ادعا شده در حالی‌که اسرائیل تروریسم را در هر جایی رد می‌کند ولی از تلاش‌های مشروع شهروندان کُرد برای ایجاد دولتی مستقل حمایت می‌کند.
آیلت شاکد وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی «هرتزیلیا' گفت: به نفع اسرائیل و آمریکا است که یک دولت کرد مستقل در عراق تشکیل شود و آمریکا باید از این موضوع حمایت کند.
پارلمان عراق، پیش از ظهر دیروز با اکثریت آرا رای به رد همه پرسی اقلیم کردستان داد و این اقدام را مخالف قانون اساسی این کشور دانست.
اتحادیه عرب نیز عصر سه شنبه در جلسه خود از کردهای عراق خواست تا با بغداد گفت و گو کنند و وحدت این کشور را حفظ کنند.
قرار است، همه پرسی سوم مهرماه پیش رو (25 سپتامبر جاری) در سه استان دهوک، اربیل و سلیمانیه به علاوه مناطق مورد اختلاف با دولت مرکزی یعنی سه استان نینوا، کرکوک و دیاله برگزار شود.
دولت مرکزی عراق به علاوه کشورهای منطقه، جهان و سازمان ملل متحد با برگزاری همه پرسی مخالف هستند اما مسعود بارزانی همچنان اصرار بر انجام آن دارد.
خاورم**9366**380
مترجم:صغری رحیمی

نظر شما