شناسهٔ خبر: 21359244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمران وزیر کشور خبر داد؛

افزایش سطح خدمات ارائه شده به دانش آموزان‌‌ هدف طرح استقبال از مهر

تهران - ایرنا – معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: هدف از اجرای طرح استقبال از مهر ارتقای سطح خدمات بهداشتی، ترافیکی و ایمنی ارائه شده به دانش آموزان و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هوشنگ خندان دل با بیان این که این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود، افزود: با ابلاغ وزیر کشور به استانداران، طرح استقبال از مهر از امروز آغاز شد و تا 15 مهر ماه آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، سازمان قطار شهری، شهرداری ها، سازمان اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی، معاونت خدمات شهری شهرداری، راهنمائی و رانندگی، دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش و پرورش به عنوان مجری یا سازمان های همکار، در اجرای بهینه این طرح مشارکت دارند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به اجرای این طرح در حوزه های روستائی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش، خانه های بهداشت و دهیاری یا شورای اسلامی روستا اقدامات لازم را در زمینه های مناسب سازی معابر و رفع ناهمواری ها در مسیر مدارس روستائی، تهیه و توزیع برگه های حاوی پیام های بهداشتی در مدارس، جمع آوری و دفع مناسب پسماندهای جامد روستائی و پاکسازی و رنگ آمیزی نمای مدارس روستائی، انجام خواهند داد.
خندان دل تدوین و اجرای برنامه های آموزشی در روزهای آغازین مدرسه جهت آگاهی دانش آموزان نسبت به رفتار شهروندی شایسته، افزایش کمی و کیفی خدمات حمل و نقل همگانی، ایمن سازی راه های مجاور مدارس و حریم آنها به ویژه در جاده های کمربندی و ارائه خدمات رایگان در هفته اول مهر از سوی مترو به دانش آموزان و دانشجویان را از اهم برنامه های اجرای طرح استقبال از مهر در سراسر کشور عنوان کرد.
وی همچنین اجرای طرح پلیس مدرسه به ویژه در معابر با تردد و سرعت بالا، تقویت خدمات رسانی اتوبوسرانی و تاکسیرانی و برپائی جشن بازیافت ویژه مهر در روز اول مهر در مدارس، استقرار مخازن ویژه جمع آوری کاغذ در تمامی مدارس و تبلیغات شهری و اطلاع رسانی متناسب با شرایط شهرها را از دیگر برنامه های اجرای این طرح ذکر کرد.
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

نظر شما