شناسهٔ خبر: 21359241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری خبر داد

صدور حکم توقف فعالیت برای ۲۹ واحد آلاینده

71564

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری ضمن اشاره به اینکه تاکنون موردی مبنی بر تخلف مراکز معاینه فنی نداشته‌ایم، گفت: حکم توقف فعالیت برای ۲۹ واحد متخلف شهرستان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا از رای دستگاه قضایی برای واحدهای متخلف شهرستان ری خبر داد و اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری در سال ۹۵ از چند واحد متخلف چربی‌سوزی شکایت کرده بود که طی روزهای اخیر حکم توقف فعالیت ۲۹ واحد از آن‌ها صادر شده است همچنین دو مورد نیز تخریب برای واحد ذوب شیشه و استخوان‌سوزی صادر شده است که از روز شنبه( ۲۵ شهریور) اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۳ واحد صنفی و صنعتی پایش شده‌اند، گفت: در همین مدت ۱۷۲ مورد اخطاریه برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

عبادتی با اشاره به اینکه ۴۲ واحد در مرحله پیگیری قضایی هستند و به دادگاه معرفی شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ مورد نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی داشته‌ و آن‌ها را آنالیز کرده‌ایم همچنین هفت واحد متخلف که به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کرده اند جمع‌آوری وشش واحد دیگر نیز پلمب شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری افزود: برخی از واحدهای متخلف که اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند رفع آلایندگی کرده و به برخی دیگر برای رفع آلایندگی مهلت داده شده است چنانچه به اخطاریه‌ها بی‌توجهی کنند با روش‌های قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: پنج مرکز معاینه فنی فعال در شهرستان ری داریم که پایش دوره‌ای آن‌ها انجام می‌شود. به طور مثال در مرکز معاینه فنی چند خودرو را به صورت رندوم سنجش می‌کنیم و نتایج را با استانداردها تطابق می‌دهیم و عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در مجموع عملکرد مراکز معاینه فنی مثبت بوده است.

عبادتی در پایان اظهار کرد: بیشتر شکایت‌های مردمی که به اداره محیط زیست شهرستان ری می‌رسد در زمینه تخلف واحدهای ریخته‌گری، سنگبری و واحدهایی است که با پسماند سوزی سبب آلودگی هوا می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما