شناسهٔ خبر: 21358971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آینده تولید گندم در خطر است/ سازمان مدیریت در پرداخت مطالبات گندمکاران عجله کند

مجری طرح گندم گفت:از سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا دارم که مطالبات گندمکاران را هر چه سریع تر پرداخت کنند تا کشاورزان در کشت محصول با مشکلات مواجه نشوند.

صاحب‌خبر -

آینده تولید گندم در خطر است/ سازمان مدیریت در پرداخت مطالبات گندمکاران عجله کنداسماعیل اسفندیار پور مجری طرح گندم در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار کرد:گندمکاران اقلیم سردسیر برای آغاز کشت جدید و تامین کود شیمیایی، بذر، عملیات کشت و آماده کردن زمین نیاز به نقدینگی دارند تا بتوانند با دلگرمی بیشتری به امر تولید بپردازند.

وی افزود: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا دارم که مابقی مطالبات گندمکاران را هر چه سریع تر پرداخت کنند تا کشاورزان مناطق سرد در کشت محصول با مشکلات جدی مواجه نشوند.

اسفندیار پور نسبت به آینده تولید گندم احساس خطر کرد و گفت: با وجود آنکه میزان تولید و ذخایر گندم به میزان مطلوبی رسیده اما پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان امری ضروری است .

مجری طرح گندم با اشاره به آخرین وضع خرید تضمینی گندم بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت 8 میلیون و 850 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 11 هزار و 567 میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان خریداری شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون 7 هزار و 688 میلیارد تومان معادل 67 درصد کل بهای گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گفته وی تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به 9 میلیون تن برسد.

اسفندیار پور با بیان اینکه8 میلیون تن گندم در سیلوها باقی است، اظهار کرد: مجموع مصرف آرد خبازی ها  8 میلیون و 500 هزارتن بوده که تا کنون بیش از این میزان گندم از کشاورزان خریداری شده و این میزان جوابگوی نیاز کشور تا یک سال آینده است.

مجری طرح گندم با اشاره به ضرورت رویکرد کاهش سطح زیر کشت گندم بیان کرد: طی چند سال اخیر در مجموع 550 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و آبی کاهش یافت که این سیاست در کنار حمایت از گندمکاران باید استمرار یابد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:  با توجه به آنکه نرخ گندم در بازارهای جهانی بسیار پایین است از این رو صادرات محصول مزیت قیمتی ندارد و تنها در حد نیاز داخل باید گندم تولید کنیم.

انتهای پیام/

67 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

نظر شما