شناسهٔ خبر: 21358846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با همتای ونزوئلایی؛

وزیر خارجه اسپانیا خواهان گفت وگوها با امتیازات خاص برای مخالفان دولت شد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آ ب ث، منابع وزارت خارجه اسپانیا خبر دادند که داستیس به مدت 30 دقیقه با آرئازا که پس از جلسه روز سه شنبه اش در پاریس با وزیر امور خارجه فرانسه، روز چهارشنبه وارد مادرید شده بود ، به بحث و گفت و گو نشست.
وزیر خارجه اسپانیا به آرئازا گفت که اسپانیا با علاقمندی ، وضعیت ونزوئلا را دنبال و قاطعانه از هر چیزی که به آشتی و رفاه ونزوئلایی ها کمک کند و ایجاد یک توافق که احترام کامل به قانون اساسی‌ ونزوئلا و دولت مشروع را تضمین دهد، حمایت می‌ نماید .
داستیس هشدار داد که فقط کافی‌ نیست که دولت ونزوئلا تمایل خود در داشتن یک گفت وگو با مخالفان دولت را ابراز کند.
در این رابطه ، بر اساس بیانیه وزارت خارجه اسپانیا ، به عقیده داستیس ، ضروری است که یک فرایند بدون تاخیر معین شود تا که منجر به توافقات با امتیازات خاص و تضمین ایفای توافقات به دست آمده بشود.
به این دلیل که آرئازا بلافاصله پس از دیدارش با داستیس ، در صفحه توییتر خود اشاره کرد که داستیس ، حمایت خود از روند گفت وگوها با مخالفان که از سوی «دانیلو مدینا» رئیس جمهوری دومینیکن و «خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو» نخست وزیر سابق اسپانیا پشتیبانی شده را ابراز داشته ، وزیر اسپانیایی نیز از این شبکه استفاده کرده تا که موضع خود را مشخص سازد .
داستیس در صفحه توییتر خود نوشت :من از یک راه حل دموکراتیک در ونزوئلا حمایت می‌ کنم .امیدوارم که تماس ها با مخالفان دولت ، اجازه یک راه حل به بحران وخیم ونزوئلا که به اساس های قانونی و حقوق بشر احترام بگذارد ، بدهد .
به گفته وزارت خارجه اسپانیا ، جلسه داستیس و آرئازا در فضایی بسیار محترمانه صورت گرفت اما یک بیانیه منتشر شده از سوی دولت ونزوئلا از طریق سفارتش در مادرید ، اشاره دارد که آرئازا به همتای اسپانیایی خود ابلاغ نمود که لازم است روابطی‌ بر اساس احترام به اصول همکاری ، حقوق بین المللی ، عدم مداخله در امور داخلی‌ و خودمختاری مردم برقرار شود.
**سرزنش های وزیر ونزوئلایی
وزارت خارجه اسپانیا از سوی دیگر اشاره کرد که آرئازا از فرصت دیدار با همتای خود استفاده کرده تا که تاسف خود از 'دیدگاه اشتباهی' که از واقعیت ونزوئلا در اسپانیا منعکس می‌ شود را ابراز دارد و از دولت اسپانیا بخواهد که از بخش هایی‌ که به تخریب گفت و گوها و ترویج خشونت می‌ پردازند حمایت نکند زیرا نیاز است که یک حمایت صادقانه از گفت و گوها وجود داشته باشد.
در این رابطه ، منظور وزیر ونزوئلایی ، حمایت دولت اسپانیا از مخالفان دولت و زندانیان سیاسی ونزوئلا بود.
اروپام *5*491**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما