شناسهٔ خبر: 21358477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

موسی اسوار، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد

با حکم رئیس‌جمهور، موسی اسوار به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شورای این نهاد در چهارصد و پنجاه و چهارمین نشست خود در تاریخ 20/10/95 به عضویت پیوسته استاد موسی اسوار رأی داد و دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان، طی نامه‌ای، نتیجه رأی‌گیری شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی را برای صدور حکم از طرف دکتر حسن روحانی، ریاست عالیه فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، به ریاست جمهوری ارسال کرد.

پس از آن، در تاریخ سه‌شنبه 21شهریور 1396، دکتر حسن روحانی در حکمی استاد موسی اسوار را به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد.

متن حکم دکتر روحانی به این شرح است: جناب آقای موسی اسوار، در اجرای ماده(4) اصلاحی اساسنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مصوب 27/12/1370 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به انتخاب شورای آن فرهنگستان، به‌موجب این حکم به‌عنوان «عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی» منصوب می‌شوید. توفیق جنابعالی و سایر اعضای محترم آن فرهنگستان را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

موسی اسوار مترجم زبان عرب، متولد سال 1331 است. وی آثار برخی شاعران و نویسندگان عرب مانند محمود درویش، نزار قبانی و جبران خلیل جبران را به فارسی ترجمه کرده است.

نظر شما