شناسهٔ خبر: 21358469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

موسیقی

حسین علیزاده: ناظری شوالیه نیست!

حسین علیزاده در اختتامیه جشنواره‌ «کهن آواهای تنبور» که دیروز هم در همین صفحه از جام‌جم به آن پرداختیم، با انتقاد از خطاب‌کردن بزرگان موسیقی با عناوین غیرایرانی همچون شوالیه، افزود: استاد شهرام ناظری نیاز به عنوان شوالیه ندارد و این عناوین به او ارزش نمی‌دهد، استاد ناظری در قلب مردم جا دارد و قلب ما برای او می‌تپد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین علیزاده در این مراسم گفت: ایران کشوری بسیار ثروتمند به لحاظ موسیقی است و اقوام مختلف ایران هر کدام موسیقی غنی دارند. اگر چه سالیان درازی است به موسیقی کم‌لطفی می‌شود اما موسیقی به لطف کسی نیاز ندارد و همواره راه خود را می‌رود.

علیزاده نوازنده چیره‌دست ‌تار در اختتامیه «کهن آواهای تنبور» که همزمان با افتتاح «خانه تنبور» برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد یکی از بهترین اتفاقات در عرصه موسیقی کشور هستیم. او با بیان این که عاشق موسیقی کردی هستم، گفت: استاد شهرام ناظری و استاد کیهان کلهر از بزرگان موسیقی این خطه هستند.

این مراسم با حضور هنرمندانی همچون شهرام ناظری، کیهان کلهر، حسین علیزاده، محمدرضا درویشی، علی اکبرشکارچی و علی‌اکبر مرادی، همزمان با افتتاح خانه تنبور، سه‌شنبه‌شب21 شهریور برگزار شد. شهرام ناظری پس از سخنانش به صورت زنده قطعه‌ای از اشعار مولانا و همچنین یک قطعه کردی را برای حاضران خواند که مورد تشویق دوستداران موسیقی قرار گرفت. در ادامه نیز کیهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه در سخنان کوتاهی از حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد. بخش پایانی این برنامه نیز تجلیل از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف بود و برگزیدگان لوح تقدیر خود را از دستان بزرگان موسیقی کشور گرفتند.

نظر شما