شناسهٔ خبر: 21358215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در حوزه صادرات صنایع دستی

خبرگزاری شبستان:مدیرکل صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صادرات و فعالیت در حوزه صنایع دستی کشور در چهار سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲ و قبل از آن رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی صنایع دستی استان اصفهان اظهارداشت: صنایع دستی به عنوان یکی از محصولات مهم داخلی و محل درآمد غیرنفتی رونق خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: صادرات و فعالیت در حوزه صنایع دستی کشور در چهار سال گذشته در مقایسه با سال 92 و قبل از آن رشد 100 درصدی داشته و سالیانه در آمد این عرصه به بیش از 250 میلیون دلار رسیده است.

محمودیان ادامه داد: امسال صادرات صنایع دستی به کشورهای خارجی بیشترین میزان را در حوزه صادرات غیرنفتی داشته که نشان از وضعیت خوب این عرصه در درآمد ملی است.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه های بین المللی در این صادرات نقش آفرین بوده است، یادآورشد: در سال 92 تنها در 2 نمایشگاه بین المللی تولیدات صنایع دستی کشور عرضه شد اما در سال گذشته هنرمندان صنایع دستی کشور در بیش از 60 نمایشگاه بین المللی حضور پیدا کرده و آثار هنرمندان عرضه شده است.

مدیرکل صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: علاوه بر حضور در نمایشگاه های بین المللی برپایی نمایشگاه های موقت، برپایی نمایشگاه های داخلی و برپایی نمایشگاه و فروشگاه دائمی طی این چهار سال رشد داشته است.

وی همچنین به عرضه تولیدات صنایع دستی از طریق وب سایت ها اشاره کرد و گفت: 200 وب سایت در فضای اینترنتی و مجازی برای فروش صنایع دستی فعال است.

نظر شما