شناسهٔ خبر: 21358052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

هشدار عارف نسبت به برخی که به دنبال عبور از هویت اصلاح‌طلبی هستند
ایسنا|  رئیس فراکسیون امید با هشدار به افرادی که با برخی اظهارنظرها به دنبال نادیده‌گرفتن هویت اصلاح‌طلبی هستند، تأکید کرد: فعلا برای حفظ انسجام جریان اصلاح‌طلب در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح‌طلبی و فروپاشی وحدت و انسجام هستند سکوت می‌کنم ولی در صورت تداوم آن مطمئنا نسبت به اهداف این‌گونه اظهارنظرها سخن خواهم گفت. رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وی با یادآوری عملکرد بخشی از جریان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس نهم که به عدم حضور انتخابات روی آورده بودند، گفت: ذات اصلاح‌طلبی با تحریم و کنار کشیدن از انتخابات میانه‌ای ندارد؛ راهبرد ما در دهه ۹۰ حضور فعال و جدی در انتخابات مهم است و به هیچ‌وجه با صندوق رأی قهر نخواهیم کرد. محمدرضا عارف خاطرنشان کرد: باید یک صدا از داخل جبهه اصلاحات شنیده شود به همین دلیل در انتخابات مجلس دهم تصمیم گرفته شد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای مشورتی آقای خاتمی و شورای مشورتی گروه امید در قالب سازوکار شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت کنند که شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برخلاف تصور برخی دوستان نه‌تنها باعث تضعیف احزاب نشد بلکه فرصتی را برای تقویت احزاب فراهم کرد و برخی احزاب اصلاح‌طلب با توسعه و گسترش فعالیت‌های خود روبه‌رو شدند. در دور اول فعالیت شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تلاش زیادی برای توقف فعالیت این شورا از طریق تهدیدهای مختلف صورت گرفت ولی از آن‌جا که عملکرد شفاف و روشنی داشتیم به فعالیتمان ادامه دادیم. در مقطع فعلی متاسفانه با جعل برخی گفتمان‌ها به دنبال فروپاشی شورایعالی اصلاح‌طلبان هستند که البته موفق نخواهند شد و جریان اصلاحات با سازوکاری که اندیشیده می‌شود باید انسجام و وحدت خود را حفظ کند.

محمود صادقی خبر داد؛
عودت ۱۰۰ مورد از املاک نجومی به شهرداری تهران
خانه ملت|‌ عضو مجمع نمایندگان تهران با تأکید بر برگرداندن املاک واگذار شده خارج از ضوابط شهرداری، گفت: براساس قانون، معاملات خارج از ضوابط باید فسخ شود. محمود صادقی درخصوص واگذاری‌های جدید املاک نجومی در شهرداری تهران، گفت: قطعا در صورت بروز تخلف در واگذاری املاک طبق گذشته باید تعیین تکلیف شود، در حقیقت برای واگذاری اموال و دارایی‌ها در قالب قانون یا مزایده باید قیمت‌گذاری مناسب صورت گیرد در غیر این صورت باید املاک پیگیری و برگردانده شود. او گفت: املاکی نجومی واگذار شده که پیش از این در ‌سال 95 اعلام شد توسط دادستانی درحال رسیدگی است و بنابر اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفته بالغ بر 100 مورد تخلف شناخته شد. صادقی با بیان این‌که به لحاظ حقوقی و براساس ضوابط قانونی همه واگذاری‌ها باید به صورت موردی بررسی شود، گفت: این چنین معاملات خارج از ضوابط باید ابطال و املاک به شهرداری داده شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به این‌که بافت شورای شهر و شهرداری تهران تغییر کرده است، امیدواریم برای طرح مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از سمت شهرداری کارشکنی صورت نگیرد، متاسفانه در دوره قبل شهرداری برای رد تحقیق و تفحص در مجلس رایزنی بسیار کرد.

«احمد وحیدی» رئیس دفتر آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی شد
 مهر|  احمد وحیدی رئیس دفتر آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. گفتنی است این برای نخستین بار است که یک عضو مجمع رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار می‌شود. وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحصیلات آکادمیک خود را در رشته «الکترونیک» و «علوم استراتژیک» به پایان رسانده و در حوزه مدیریت نظامی و راهبردی در حوزه تحصیلات تکمیلی تخصص دارد. از ‌سال ۱۳۹۲ و پس از اتمام دوره وزیری دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با حکم سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح، «احمد وحیدی» به سمت رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب شده است.

سردار پوردستان:
اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: اجازه بازدید و بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را به هیچ‌کس نمی‌دهیم. امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی خانواده‌های ارتش و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد بازرسی از مراکز نظامی ما ستاد کل نیروهای مسلح موضع رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این مورد را ترسیم کرده است و بر این اساس ما به هیچ‌کس اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران را نمی‌دهیم. وی افزود: آن‌طور که در برجام آمده مراکز نظامی از بازرسی استثنا هستند و نیروهای مسلح با قوت از این موضع حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ بازدیدی را نخواهند داد.

نظر شما