شناسهٔ خبر: 21357811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

«رعد» پلیس بر سر 569 مجرم پایتخت

ماموران کلانتری تهران با اجرای طرح رعد در پایتخت، 569 مجرم و خرده فروش موادمخدر را دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در تشریح طرح رعد و دستاوردهای آن در جمع خبرنگاران گفت: از شامگاه سه‌شنبه تاکنون عملیاتی با عنوان رعد در سطح تمام کلانتری‌های تهران به اجرا درآمد که با اجرای آن علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان، مالخران، خرده‌فروشان مواد مخدر، زورگیران و سارقان خرده پا ماموران موفق به کشف 99 دستگاه خودوری سرقتی، دستگیری 297 سارق و مالخر، دستگیری 272 خرده‌فروش مواد مخدر و کشف 1240 قطعه انواع لوازم خودرو و 2840قلم انواع کالاهای سرقتی شدند.

وی با اشاره به این که در این عملیات ماموران پلیس موفق به انهدام یک باند زورگیری سه نفره شدند، افزود: اعضای این باند به خرد کردن چک و همچنین ضرب‌وشتم افراد برای زورگیری اقدام می‌کردند که از داخل خودروی زانتیای متهمان علاوه بر کشف حکم جعلی، یک دستگاه بی‌سیم و لباس ماموران پلیس نیز کشف شد که تحقیقات از متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند توزیع بی‌سیم در سطح شهر تهران گفت: ماموران پلیس پیشگیری همچنین موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که اقدام به قاچاق بی‌سیم به داخل تهران می‌کردند. از محل اختفای اعضای این باند 886 دستگاه بی‌سیم با برد بالا و متوسط کشف و ضبط شد. بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد اعضای این باند دستگاه‌های بی‌سیم را به باندهای تبهکاری می‌فروختند.

رئیس پلیس تهران با اعلام این که گشت‌های موتوری و خودرویی در تهران افزایش پیدا می‌کند، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و مدرسه، گشت‌های موتوری و خودرویی تهران در سطح همه محله‌های تهران افزایش پیدا می‌کند.

رحیمی با اشاره به این که مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت‌ها پیش شروع به کار کرده است، افزود: تاکنون 600 هزار صنف اعم از طلافروشی‌ها و پاساژها و بانک‌ها به عضویت این مرکز درآمده‌اند. سازوکار این مرکز به این صورت است که در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل، آلارم در مرکز به صدا درآمده و ماموران بسرعت اقدام خواهند کرد.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تقویت کلانتری‌ها در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است، ادامه داد: از نظر من هر کلانتری در محدوده حوزه استحفاظی خود یک ناجای کوچک است که با اشرافی که ماموران کلانتری در محل خدمت خود دارند می‌توانند امنیت را برای مردم همان محله به بهترین شکل ممکن به وجود بیاورند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این که طرح‌های امنیت محله محور از این پس هر هفته و در همه مناطق و در مجموع سرکلانتری‌های پایتخت به اجرا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: برخورد با کیف قاپی، زورگیری، سرقت‌های خرد و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر از اهم فعالیت این طرح در سطح کلانتری‌هاست.

نظر شما