شناسهٔ خبر: 21357738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

رییس قوه‌قضاییه با اشاره به صدور کیفرخواست برای برخی از پرونده‌های اقتصادی اخیر:

هیچ خط قرمزی در رسیدگی‌ها نداریم

رییس قوه‌قضاییه، توصیه مراجع، علما و دلسوزان نظام به دستگاه‌قضایی برای برخورد سریع و قاطع با مفاسد اقتصادی را ذخیره و پشتوانه قوه‌قضاییه در رسیدگی‌ها توصیف کرد و در عین حال با گلایه از برخی بی مهری‌ها در زبان توصیه‌های اخیر گفت: رسیدگی به پرونده‌ها، به ویژه پرونده‌های مفاسد اقتصادی پیچیدگی‌های فنی و حقوقی زیادی دارد و ما نمی‌توانیم با ساده‌انگاری، اجازه دهیم که حقوق مردم و متهمان تضییع شود.

صاحب‌خبر -

رییس پلیس پایتخت از دستگیری 569 سارق و خرده‌فروش موادمخدر در طرح پلیس پیشگیری پایتخت به عنوان طرح رعد خبر داد.

  دستگیری چند باند خلافکار
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های امنیتی و پلیسی با جدیت در پایتخت دنبال می‌شود، افزود: در 24 ساعته گذشته عملیاتی با عنوان رعد در سطح تمام کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران بزرگ تهران به اجرا درآمد که با اجرای آن علاوه‌بر شناسایی و دستگیری سارقان، مالخران، خرده فروشان موادمخدر، زورگیران و سارقان خرده‌پا ماموران موفق به کشف ۹۹ دستگاه خودور سرقتی، دستگیری ۲۹۷ سارق و مالخر و کشف ۱۲۴۰ قطعه انواع لوازم خودرو و ۲۸۴۰ قلم انواع کالاهای سرقتی شدند. وی با اشاره به اینکه در عملیات سه شنبه شب گذشته ماموران پلیس موفق به انهدام یک باند زورگیری سه نفره شدند، افزود: اعضای این باند اقدام به خرد کردن چک و همچنین ضرب و شتم افراد برای زورگیری می‌کردند. در عملیات پلیس از داخل خودرو زانتیا متهمان علاوه‌بر کشف حکم جعلی یک دستگاه بی‌سیم و لباس ماموران پلیس نیز کشف شد و تحقیقات از متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.
فرمانده نیروی انتظامی پایتخت با اشاره به شناسایی و انهدام باند توزیع بی‌سیم در سطح شهر تهران اظهار کرد: ماموران پلیس پیشگیری همچنین موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که به‌صورت کاملا غیرقانونی اقدام به قاچاق بی‌سیم به داخل تهران می‌کردند. از محل اختفای اعضای این باند ۸۸۶ دستگاه بی‌سیم با برد بالا و متوسط کشف و ضبط شد که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد اعضای این باند اقدام به فروش این دستگاه بی‌سیم‌ها به باندهای تبهکاری می‌کردند.

 افزایش گشت‌های کلانتری‌ در سطح شهر تهران
سردار رحیمی درباره افزایش گشت‌های کلانتری، همچنین کلانتری‌ها در سطح شهر تهران هم گفت: نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته و برخی از مناطق شهرداری تهران که نیاز به افتتاح کلانتری هستند نیز شناسایی شده‌اند. محل ساخت کلانتری و پایگاه پلیس راهور در این مناطق جانمایی و تجهیز شده و در هفته نیروی انتظامی شاهد افتتاح آن خواهیم بود. وی با اعلام اینکه گشت‌های موتوری و خودرویی در تهران افزایش پیدا می‌کند، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و افزایش تردد خانواده‌ها برای خرید لوازم التحریر، همچنین حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و مدرسه گشت‌های موتوری و خودرویی تهران در سطح همه محله‌های تهران افزایش پیدا می‌کند.

  افتتاح مرکز آلارم پایتخت
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت‌ها پیش آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: تاکنون ۶۰۰ هزار صنف اعم از طلافروشی‌ها، پاساژها و بانک‌ها به عضویت این مرکز در آمده‌اند، سازوکار این مرکز به این صورت است که در صورت بروز کوچکترین مشکل آلارم در مرکز به صدا درآمده و ماموران به سرعت اقدام خواهند کرد.

 تقویت کلانتری‌ها
وی با اشاره به اینکه تقویت کلانتری‌ها در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است، ادامه داد: از نظر من هر کلانتری در محدوده حوزه استحفاظی خود یک ناجای کوچک است باید سعی کنیم تمام اختیارات لازم را به کلانتری‌ها بدهیم زیرا با اشرافی که ماموران کلانتری در محل خدمت خود دارند می‌توانند امنیت را برای مردم همان محله به بهترین شکل ممکن به وجود بیاورند.

نظر شما